kostplan
Træning og kost

Kostplan som guide til at tabe dig

af Slankedoktor 18. september 2012
En ugentlig kostplan gør det nemmere at holde sig til en varieret og sund kost uden at falde i kaloriefælden. Her får du hele ugens kostplan med tilhørende opskrifter

KOSTPLAN TIL HELE UGEN

En ugentlig kostplan gør det nemmere at holde sig til en sund og varieret kost uden at falde i kaloriefælden. Kostplanen til vægttab indeholder fedtfattige proteinkilder, langsomt optagelige kulhydrater og masser af frugt og grønt. Kombinationen af disse fødevaregrupper resulterer i en velafbalanceret kost, som mætter i lang tid. 

Få alle opskrifterne til din kostplan her

MANDAGMorgenmad: Vælg fra listen

Frokost:

Fuldkornspastasalat med røget kalkunGnavegrøntsager eller råkostEllerRugbrød med magert kødpålægog fiskepålægGnavegrøntsager eller råkost

Aften:

Frikadeller med persillestuvede grønsagerevt kogte kartofler

Mellemmåltider: Vælg fra listen

 

TIRSDAG

Morgenmad:Vælg fra listen

Frokost:

Amerikansk rissalatFrikadeller (rest mandag)Gnavegrønt eller råkost EllerRugbrød med magert kødpålægog fiskepålægGnavegrøntsager eller råkost

Aften: Hamburger med coleslaw

Mellemmåltider: Vælg fra listen

 

ONSDAG

Morgenmad: Vælg fra listen

Frokost:

Grovbolle med røget ørred, salat, tomat,rødløgsmurt med mager smøreost.Coleslawsalat(boller og salat er rest fra tirsdag aften)EllerRugbrød med magert kødpålægog fiskepålægGnavegrøntsager eller råkost

Aften:

Gratineret laks med aspargesog broccoliGroft flute

Mellemmåltider: Vælg fra listen

 

TORSDAG

Morgenmad: Vælg fra listen

Frokost:

Bulgursalat med rodfrugter og baconGnavegrøntsager eller råkostEllerRugbrød med magert kødpålægog fiskepålægGnavegrøntsager eller råkost

Aften:

Kyllingelår med majssalatog bagte kartofler

Mellemmåltider: Vælg fra listen

 

FREDAG

Morgenmad: Vælg fra listen

Frokost:

Kyllingelår med majssalatGrovbolle(rest fra torsdag aften)Gnavegrøntsager eller råkostEllerRugbrød med magert kødpålægog fiskepålægGnavegrøntsager eller råkost

Aften: Entrecôte med pebersovs,kartoffelmos og haricot verts

Mellemmåltider: Vælg fra listen

 

LØRDAG

Morgenmad: Vælg fra listen

Frokost:

Rissalat med tun og hytteostBønnesalat med kalkunbaconog kidneybønner (bønnerest fra fredag)EllerRugbrød med magert kødpålægog fiskepålægGnavegrøntsager eller råkost

Aften:

Marineret kalkunbryst Brune risLun rosenkålssalat

Mellemmåltider: Vælg fra listen

 

SØNDAG

Morgenmad: Brunch

Frokost:

Kold rosenkålssalat (salat fra lørdag)med stykker af kalkun (rest lørdag)Groft brødEllerRugbrød med magert kødpålæg og fiskepålægGnavegrøntsager eller råkost

Aften:

Filet Royal og rødbedesalat med sennepsdressingKogte kartofler

Mellemmåltider: Vælg fra listen

 

TIP TIL FROKOST:Rugbrød er altid godt i din kostplan! Hver dag kan du vælge rugbrød med magert kødpålæg (max 10 g fedt pr 100 g) eller fiskepålæg. Vælg gerne fiskepålæg til i din kostplan hver dag. Hvis du forbinder rugbrødsmadder med kedelige madpakker er der hver dag givet forslag til en anderledes madpakke.

TIP TIL MORGENMADTIP TIL MELLEMMÅLTIDER

Læs alt hvad du bøhøver vide om kostplaner her! 

ER DETTE IKKE DEN RETTE KUR FOR DIG? FIND FLERE SLANKEKURE I GALLERIET HERUNDER

Galleri: Find den slankekur, der passer til dig