Træning og kost

Kostplan: Kyllingelår med majssalat og bagte kartofler

21. juli 2010
af Jeanette Hansen, diætist, SlankeDoktor
Slankedoktor giver dig en ugemadplan, der giver dig inspiration samt energi og overskud til at opnå og holde et vægttab. Her får du opskriften på kyllingelår med majssalat og bagte kartofler

Kyllingelår med majssalat og bagte kartofler

(5 portioner)Ingredienser800 g Kylling, ben, kød og skind, rå1 stk. Citron, rå0,5 tsk. Oregano eller rosmarin1,5 dl Fromage Frais 0,3%1 tsk. Soja sauce2 ds. Majs, kerner, konserves2 stk. Peberfrugt, rød1 bdt. Forårsløg, rå600 g Kartoffel, bage, rå2 tsk. Salt, havsalt1 tsk. Peber, hvid

Sådan gør du:Kyllingelår1. Skær dybe ridser i kyllingelårene (så marinaden trænger ind). Læg dem i et ildfastfad.2. Bland marinaden af citronsaft og krydderurter (gerne friske), gnid kyllingestykkerne med den, og lad dem trække 30 min.3. Krydr kyllingestykkerne med salt og peber, steg dem i ovnen ved 175°C i ca. 40-45 min., indtil kødet er gennemstegt og mørt, og kødsaften er klar.Bagte kartofler1. Kartoflerne vaske og pakkes i alufolie.2. Bages i ovn ca. 1 time ved 175° C til de er møre.Majssalat1. Fromage frais smages til med soja sauce, salt og peber2. Majs hældes i en sigte til afdrypning.3. Peberfrugt renses og skæres i små terninger.4. Forårsløg renses og skæres i tynde skiver.5. Grøntsagerne blandes med dressingen.

Tips:De marinerede kyllingestykker kan steges på grill - stegetid ca. 1 time.

Serveringsforslag:Salaten kan serveres både som dressing i de bagte kartofler og ved siden af. Gem lidt af de fintsnittede forårsløg til pynt.

Energi-information pr. portionEnergi 512kcal / 2142kJFedt 16gKulhydrater 53gProtein 41gAlkohol 0gKostfibre 6g

SE MADPLANEN FOR HELE UGEN HER

Få flere tips og tricks til dit vægttab hos Slankedoktor.dk

RELEVANTE LINKS