Træning og kost

Kostplan: Rissalat med tun og hytteost

21. juli 2010
af Lisa Bolting, diætist
Slankedoktor giver dig en ugemadplan, der giver dig inspiration samt energi og overskud til at opnå og holde et vægttab. Her får du opskriften på rissalat med tun og hytteost

(4 portioner) Ingredienser2 dl ris (kogte, gerne brune eller fx bulgur)4 drys salt8 spsk. hytteostevt. friske krydderurter (fx basilikum)300 g tun i vand4 tsk. pesto500 g grønsager (efter eget valg)Sådan gør du:Vend 1 tsk. pesto i de kogte ris. Anret med fisk, hytteost evt. krydret med finthakket krydderurter. Hertil grøntsager som du har i køleskabet. Fx gulerødder i stave, peberfrugt i kvarte og cherrytomater.Serveringsforslag:Hertil et stk. rugbrød eller et fiberrig grovbrød.Energi-information pr. portion Energi 356kcal / 1486kJFedt 9gKulhydrater 42gProtein 28gAlkohol 0gKostfibre 5g SE MADPLANEN FOR HELE UGEN HERFå flere tips og tricks til dit vægttab hos Slankedoktor.dkRELEVANTE LINKS