Forretter

Lækker morgentaffel for hele familien

I weekenden er det dejligt at bruge lidt ekstra tid på at spise morgenmad med familien. Her er en skøn opskrift på en sund morgentaffel.

Vil dine unger gerne selv bestemme, hvad de spiser til morgenmad? Det er ikke altid man har tid til at stille både boller, rugbrød, ost og havregryn frem, så derfor kan det måske være en idé at lave et simpelt men stadig hyggeligt morgentaffel i stedet. Brug A38, yoghurt naturel eller en mildt smagende frugtyoghurt som base, og lad så familien selv sammensætte deres morgenskål med fx frugt og forskellige nødder som topping.

Vil du gerne have en mere fyldig base, kan du også blande A38 med havregryn aftenen forinden. Blandingen giver en god mæthedsfornemmelse og sørger for, at hele familien har energi til resten af dagen.

Morgentaffel (1 portion)

Det skal du bruge:

1 dl grove valsede havregryn
2 dl A38
100 g frisk frugt - fx appelsinfileter, ananas og banan
10 g nødder - fx pistacienødder
10 g flydende honning

Bland A38 og havregryn om aftenen og sæt det på køl. Næste morgen kan familiemedlemmerne pynte hver sin skål med frugt, nødder og honning.

Velbekomme!

Næringsindhold pr. portion

• Energi: 1510 kJ/360 kcal
• Kulhydrat: 59 %
• Protein: 21 %
• Fedt: 20 %
• Kostfibre: 7 g
• Natrium: 5 mg



Læs mere om: