morgenmadssalat
Træning og kost

Morgenmadssalat

af Mette Helbæk & Valeria Lima 14. august 2017
FOTO: Line Thit Klein
Fyld tallerkenen og start dagen med naturens bedste og mest næringsrige råvarer. Det booster din sundhed og gør dit helbred modstandsdygtigt. Her får du opskriften på en sund morgenmadssalat

Morgenmadssalat

Tid: 15 minutter Antal personer: 1  
  DET SKAL DU BRUGE 1 æg 1 håndfuld sprød grøn salat 1 håndfuld friske krydderurter, f.eks. mynte og basilikum 1 håndfuld friske eller tilberedte grøntsager, f.eks. rødbeder og radiser 1 avocado friske bær eller frugter, f.eks. hindbær 1 nip salt saft af 1 citron 2-3 spsk. olivenolie  
  PRØV OGSÅ: Skyr med knas  

Opskrift - sådan laver du morgenmadssalat

  Kog ægget i 6-8 minutter. Skyl og skær salat, krydderurter og grøntsager i mindre stykker, og fordel dem på en tallerken. Skær avocadoen i strimler, og halvér ægget. Læg det oven på salaten sammen med bær. Drys med salt, og dryp med citronsaft og olivenolie.   Opskriften stammer fra bogen ”Supersunde superfoods” som er fyldt med masser af opskrifter og ny viden om den mad, din krop virkelig kan bruge til noget. Bogen er skrevet af Mette Helbæk og Valeria Lima og koster ca. 300 kr. Politikens Forlag.