Kost & motion

Inspiration til dine mellemmåltider

Slankedoktor giver dig en ugemadplan, der giver dig inspiration samt energi og overskud til at opnå og holde et vægttab. Her får du inspiration til dine mellemmåltider

Denne liste er en del af en ugentlig kostplan - komplet med opskrifter. Se kostplanen, der skiller dig af med de overflødige kilo her...

2 dl magert surmælksprodukt med 2 spsk. mysli eller grovflakes: 120 kcal, 2 gram fibre

½ skive rugbrød med 1 spsk. friskost pyntet med peberfrugt og radise: 100 kcal, 2 gram fibre

100 g frisk frugtsalat, f.eks. af kiwi, æble, pære, appelsin med vaniljecreme rørt af 3 spsk. skyr/ græsk yoghurt 2 % med 1 tsk. vaniljesukker uden vaniljecreme: 50 kcal, 3 gram fibre med vanillecreme: 100 kcal, 3 gram fibre

½ skive rugbrød og ½ banan: 00 kcal, 3 gram fibre

2 dl Cocio Light og 1 skive groft knækbrød: 110 kcal, 2 gram fibre

½ skive fiberbrød med 1 spsk. mager smøreost eller friskost pyntet med agurk og peberfrugt: 95 kcal, 1 gram fibre

2 dl kærnemælk blendet med lidt bær (hindbær eller jordbær) og 1 tsk. sukker. Drys med ½ dl havrefras: 120 kcal, 1 gram fibre

2 stk. fiberkiks med 3 spsk. mager hytteost eller rygeost og purløg, rødløg og radise: 70 kcal, 6 gram fibre

1 skive groft knækbrød og 1 stk. pære: 90 kcal, 6 gram fibre

½ skive rugbrød med 1 skive magert pålæg pyntet med salat, sennepspickles og karse: 75 kcal, 2 gram fibre

1 kop grøntsagssuppe og ½ stk. grahamsbolle: 110 kcal, 1 gram fibre

½ skive grovbrød med 1 skive pålægschokolade og ½ banan: 120 kcal, 2 gram fibre

gulerod, agurk, blomkål skåret i stænger eller buketter med dip af 1 dl skyr/græsk yoghurt 2 % rørt med krydderier

1 skive groft knækbrød og ½ dl (25 g) tørrede frugter: 100 kcal, 5 gram fibre

2 dl kærnemælk med citronsaft og 1 tsk. vaniljesukker og 2 spsk. grovflakes: 150 kcal, 3 gram fibre

2 stk. grove skorper med 2 tsk. honning: 160 kcal, 2 gram fibre

SE MADPLANEN FOR HELE UGEN HER

FÅ INSPIRATION TIL DIN MORGENMAD HER

FÅ INSPIRATION TIL "GNAVERGRØNT" HER