flad mave
Træning og kost

Spis dig til en flad mave

af Redaktionen 20. juli 2011
Vidste du, at blåbær hjælper med til at stramme dine mavemuskler? Eller at grapefrugt øger forbrændingen? Vi har samlet de bedste tips til madvarer, der hjælper dig godt på vej til en din flad mave, og så får du også en videoguide med øvelser, du kan lave på stuegulvet

De bedste tips til madvarer, der giver dig flad mave 

Bland en god urteteTe af fennikel, pebermynte, kardemomme og kamille virker beroligende på maven og afhjælper oppustethed og fremmer en optimal fordøjelse.

Gode grøntsagerDe fødevarer, som gavnlige mælkesyrebakterier lever af i vores fordøjelse, hedder prebiotika, og særlig kulhydratet inulin er godt. Det findes i større mængder i jordskokker, løg, hvidløg, porre,

Stimulér dit stofskifteGrapefrugt, chili og grøn te har vist sig at øge forbrændingen. Start derfor morgenen med grapefrugt og et stort glas grøn te, og sørg for at krydre dine måltider med chili.

Spis blåbærNår man vil maven til livs, er det en god idé at spise alle former for blå bær, lige fra solbær til hyldebær - farven er et signal om det høje indhold af antioxidanter. Det er fint at få 200 gram om dagen som et mellemmåltid, siger diætist Charlotte Hartvig, men minder om, at det jo er kulhydrater, så mængden skal tages fra den daglige ration.

Spis ægÆg kan være med til at minimere taljemålet. Det viser en undersøgelse fra International Journal of Obesity. De, der spiste to æg til morgenmad, tabte mere i taljen end dem, der ikke gjorde - selvom kalorieindtaget var det samme.

Mums i mandlerMandler har et højt indhold af kostfibre og mætter derfor rigtig godt. Brug dem som et mellemmåltid, men lad være med at spise hele posen, for der er masser af kalorier i mandler.

FLERE GODE TIPS TIL EN FLAD MAVE

Læs også: Fald mave: Sådan gør du!

10 gode opskrifter der giver dig en flad mave

 

 

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.