Træning og kost

Morgengrød i slank og sund udgave

af Anne-Grete Belmadani 26. december 2011
Foto: Jes Buusmann, Flemming Nielsen, Getty Images og Brian Rasmussen
Den bedste morgenmad, hvis man vil holde den slanke linje er havregrød evt. med variation

Til 2 personerTilberedningstid: 5 minutter

Den slanke udgave1 dl havregryn1 dl mysli, f.eks. speltmysli4 stk. tørrede abrikoser0,5 l vand

Sådan gør du1. Sæt evt. gryn og mysli i blød i vandet aftenen før.2. Kog det ca. 3-5 minutter under omrøring.3. Smag til med lidt salt.4. Klip de tørrede abrikoser i mindre stykker, og rør dem i grøden til sidst.

Den hurtigeAlternativt kan 1 portion grød koges i mikroovn i 2 minutter ved fuld effekt.

Energi-information pr. personEnergi 129 kcal/536 kJFedt 2 gKulhydrater 25 gProtein 5 g Alkohol 0 gKostfibre 1 g

Den sunde udgaveSkal morgengrøden blot være sund, med knap så meget fokus på kalorier, så kom honning over og endnu mere frugt! Og drik gerne minimælk til, eller hæld den over grøden.RELEVANTE LINKS

til en flad mave 10 opskrifter Prøv Renées fantastiske kålsuppekur