hulahopring
Træning og kost

Hulahopring: Sådan får du hvepsetalje

19. oktober 2021
af Malene Fich Weischer
Udgivet første gang 19. juni 2014. Foto: Shutterstock
Er træning med hulahopring godt? Hulahopring træning kan få dig i topform og give dig hvepsetalje. Du kan enten bruge din gamle hulahopring eller en af de populære 'Powerhoops'. Læs mere om træning med hulahopring her!

Vi havde altså fat i noget af det rigtige, når vi som børn stod og hulahoppede i timevis.

Hulahopringen er ikke kun et børnelegetøj - det er super effektiv motion for dig! Når du hulahopper strammer du maven op, forbedrer din kropsholdning og giver din kondition et ordentligt boost.

Hulahop er også en utroligt skånsom motionsform i forhold til løb og hop hvor du belaster led, knæ og ryg. Når du hulahopper gælder det om at bevæge hofterne for at få ringen til at blive ved med at køre rundt.

For er du træt af dit taljemål, og drømmer du om en fin timeglasfigur, hvor taljen går indad i stedet for udad, så er hulahop den helt rigtige motionsform, viser en undersøgelse fra det canadiske universitet, University of Waterloo. 

Er træning med hulahopring godt? 

Hulahopring træning er rigtig god træning, skriver vicuras.dk. Det båder strammer din krop op og styrker din core. Og så er det samtidigt sjovt!

Du kan selvfølgelig sagtens bruge en helt almindelig hulahopring, men endnu bedre er det, hvis du køber en af de såkaldte "Powerhoops".

Det er også hulahopringe, men de er langt tungere og samtidig udformet sådan, at de masserer din talje og dine hofter, mens du hulahopper.

Er hulahopring træning en mirakelkur?

Og selv om det kan lyde som endnu en mirakelkur, som slet ikke kan holde, hvad den lover, så er den faktisk god nok.  

hulahopring

Undersøgelsen fra University of Waterloo har nemlig fulgt 14 let overvægtige kvinder i seks uger og målt hvor stor effekten af deres træning med en powerhoop var.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Og den var stor!

I gennemsnit blev de 14 kvinder hele 3,35 cm smallere i taljen, og også deres hofter blev en smule mindre.

I øvrigt viste undersøgelsen også, at det var nybegynderne, der forbrændte mest, og at forbrændingen generelt var større, når man hulahoppede den modsatte vej rundt, end det man synes, er det letteste.