Træning og kost

Feder dine "sunde" snacks?

af Lisa Bolting, Chefdiætisk på SlankeDoktor.dk 17. august 2011
Modelfoto: Colourbox
Der findes mange madvarer, der profilerer sig som sunde, men som i virkeligheden er smækfyldt med sukker, salt eller fedt

Hvis din yndlingssnack hedder riskage eller saltstænger, så skal du overveje kraftigt at nyde den med måde eller droppe den helt.Der findes nemlig ekstremt mange madvarer, der profilerer sig som sunde, men som i virkeligheden er smækfyldt med sukker, salt eller fedt.Vi har fundet 4 af de værste syndere:

Yoghurt is:Du føler dig måske sundere, når du vælger frossen yoghurt i stedet for flødeis og det er du egentlig også - du er bare ikke decideret sund. Der findes nemlig mange yoghurt is typer, som er fyldt med sukker - så tjek deklarationen inden du pudser glorien!

Riskager:De virker så sunde og lette. Problemet er bare at enkelt kiks indeholder 40-50 kalorier, og stort set kun består af salt og tomme kalorier.

Se kostplaner og slankeopskrifter til dit vægttab her

Muslibar:Her har vi virkelig fat i en synder. Det er muligt at muslibarer er et sundt alternativ til en chokoladebar, men de fleste muslibarer er smækfyldt med sukker fra chokolade eller sirup, og indeholder meget lidt protein og fibre.

Saltstænger:Det er rigtigt at saltstængerne er mindre fedende end chips, men til gengæld er der så meget salt i en portion saltstænger, at du allerede har fået 25% af det anbefale daglige indtag.Lisa Bolting, Chefdiætisk på SlankeDoktor.dk tilføjer:" De ting vi har listet op her er alle det vi betegner som "bedre valg", men begrænsningens kunst er altid det vigtigste, og det gælder også selvom du måske ville vælge det sundeste alternativ som er frugt.Prøv også med nogle sukkerfri pastiller eller de nye lakridser fra "Nellie Dellies"".