Kost & motion

Slankeråd - 6 tips der gør slankekuren sjovere

Slankekurer kan være svære at overholde med regler om hvornår du må spise, hvad du skal spise og hvor meget du må spise - men nu får du 6 slankeråd du vil elske.

 

Stop med at spise dit, stop med at spise dat. Når man begynder på en slankekur, er der et hav af regler, der skal overholdes. Men bare rolig, nu er det slut med at gå sulten i seng. Her har du 6 gode slankeråd, som du vil elske.

1. Kulhydrater er gode

Der findes to typer kulhydrater: simple kulhydrater og komplekse kulhydrater.

De simple kulhydrater er fremstillet af hvidt mel og har en lav næringsværdi samt indeholder mere energi, end du har brug for. Dem skal du så vidt muligt holde dig fra.

I stedet skal du gå efter de komplekse kulhydrater, som der bl.a. er i brune ris. Komplekse kulhydrater indeholder en masse fibre, der holder sulten væk, og vigtige vitaminer og mineraler din krop har brug for. F.eks. vitamin B6, E og jern.

Selvfølgelig skal du altid tænke over mængden, du indtager.

Kulhydrater skal forstås ikke undgås - Lær hvordan du vælger de rigtige her
 

2. Morgenmad - dagens vigtigste måltid

I stedet for at droppe morgenmaden, så spis en portion græsk yoghurt med frisk frugt eller en skål havregrød med nødder, skriver Fitsugar.com.

Tab dig med Q Slank

Kæmper du en evig kamp mod de ekstra kilo? Du er langt fra den eneste, og nu kan du med SlankeDoktor få støtte og opbakning fra et af Danmarks største slanke-communities.

Q Slank er et samarbejde mellem Q og SlankeDoktor, og bliver du medlem her får du både personlig diætist og kostplan, Danmarks bedste kalorieberegner og adgang til over 5000 opskrifter online.

Vil du møde nye bekendtskaber samtidig med du smider de overflødige kilo? Så bliv medlem af Q Slank nu ved at klikke her

At springe morgenmaden over for at spare kalorier er ikke sundt for kroppen. Kroppen har brug for proteiner og fibre.

Morgenmaden er dagens vigtigste måltid, fordi det starter din forbrænding, og det er derfor det måltid, du burde spise mest af.

6 slanketips til din morgenmad

3. Mellemmåltider

Ud over de 3 hovedmåltider er det en god idé at spise et par mellemmåltider i løbet af dagen. Hold dig til snacks under 150 kalorier og spis et par om dagen for at udfylde de sultne huller i din diæt.
 

4. Drik et glas vin med god samvittighed

Et glas vin i ny og næ er også helt i orden, selvom du vil slanke dig. Ca. 150 ml rødvin indeholder nemlig kun omkring 100 kalorier.

Så siden rødvin ikke indeholder vanvittig mange kalorier og indeholder en masse antioxidanter, kan du sagtens nyde et glas god vin et par gange om ugen med god samvittighed.

Få et gratis skema over sunde mellemmåltider

5. Giv dig selv lov

Giv dig selv lov til en gang om dagen at spise noget du har lyst til. Om det så er chokolade eller chips. Hold det under 50 kalorier og giv dig tid til at nyde det. Når du giver dig selv lov til at spise noget, du har lyst til, er det lettere for dig at holde dig til diæten.
 

6. Spis ude - du må godt!

Selvom du er i gang med en diæt og gerne vil tabe dig, har du lov til at spise ude en gang imellem. Mange restauranter serverer store portioner med et højt kalorieindhold, men det er ikke noget problem, selv ikke for dig der gerne vil tabe dig. Tag en veninde med på din yndlingsrestaurant og del en menu, det vil spare dig for en masse kalorier.

Få 6 slanketips til hvad du skal drikke

Kilde: www.fitsugar.com

Læs mere om: