Kost & motion

Faste ben og balder med én øvelse!

Squat-øvelsen giver flottere ben og fastere balder, og du vil hurtigt både se og mærke resultaterne

Squat-øvelsen bør indgå i ethvert træningsprogram og er beregnet til dig, som gerne vil have flottere ben og fastere balder. I starten er det vigtigt, du giver dig tid til at få teknikken på plads, for så vil du hurtigt kunne både se og mærke resultaterne af din indsats.

Derfor er squat et hit
Squat arbejder med både forsiden af lårene og bagsiden af lårene samt balder, mave og ryg.

Startposition
Hold dine fødder i en hoftebreddes afstand. Ret ryggen, og sug op i bækkenbunden; træk navlen ind mod rygsøjlen, og lav en bred, flad mave. Lad armene falde ned langs siden, eller hold dem vandret frem foran dig.

Sådan gør du
Bøj i knæene, og sænk bagdelen ned og bagud, som om du vil sætte dig på en stol. Hold dine knæ over anklernes niveau. Skub gennem hælene, og kom op til stående startposition igen.

Øv dig med en stol
Trin 1: Sæt dig helt ned på stolen, og rejs dig op igen (skub gennem hælene).

Trin 2: Sæt dig kun næsten ned på stolen - du skal lige knap røre ved den - og kom så op i stående position igen.

Trin 3: Gennemfør den fulde udgave, uden brug af stol. Gennemfør 10-12 gentagelser, 3 gange.

Læs mere om: