Chia-pudding
Kost & motion

Chia-pudding

Chiafrø er sprængfyldt med fibre og omega-3-fedtsyrer, og blandet med søde ingredienser som mandelmel og honning kan de spises som morgenmad eller dessert. Husk at det skal hvile på køl mellem 2 - 24 timer. Her får du en skøn superfoods-opskrift på chia-pudding

Forberedelsestid: 10 min
Antal personer: 1

DET SKAL DU BRUGE

3 spsk. chiafrø
2 dl mandelmælk
1 knsp. vaniljepulver
1 knsp. salt
1 tsk. flydende honning

TIL SERVERING

frisk frugt, f.eks. blåbær, hindbær, jordbær eller mango nødder, f.eks. mandler

Opskrift - sådan laver du chia-pudding

 
1. Bland alle ingredienserne, og stil blandingen på køl i et par timer eller natten over.
 
2. SERVERING: Servér chia-puddingen med frugt og nødder lige inden servering.
 
HER KAN DU FINDE FLERE LÆKRE OPSKRIFTER PÅ SUPERFOODS

Gurkemeje-latte – Få opskriften her

Kaiserschmarrn med lucuma og chiafrø – Få opskriften her

Glutenfri rødbedevafler – Få opskriften her

Soba-salat med tang og tofu – Få opskriften her

Maca-gryde – Få opskriften her

 
 

Opskriften stammer fra Anne-Sophie Lahmes bog ”Køkkenmagi: Superfoods til hverdag”, der giver dig nye bud på supersunde retter, der gør vejen til næringsrig mad kortere. 249 kr. Gyldendal.

 
 

Opskriften stammer fra Anne-Sophie Lahmes bog ”Køkkenmagi: Superfoods til hverdag”, der giver dig nye bud på supersunde retter, der gør vejen til næringsrig mad kortere. 249 kr. Gyldendal.

 

 

Læs mere om: