madplan
Aftensmad

Madplan: Tunbøffer, pizza og one-pot-pie

af Emma Martiny 12. juli 2018
Foto: Winnie Methmann
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have tunbøffer med grillet ananas-avocado-salsa, pizza med søde kartofler og pesto og one-pot-pie med polenta-låg. Få alle opskrifterne her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med feminas madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem.

Gør hverdagen lettere med en madplan – se flere madplaner her

 

 

Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. Få 5 nemme opskrifter her

Mandag: Tunbøffer med grillet ananas-avocado-salsa – Få opskriften her

Tirsdag: Fried rice med kylling – Få opskriften her

Onsdag: Pizza med søde kartofler og pesto – Få opskriften her

Torsdag: Sandwich med røget hellefisk og cashewcreme – Få opskriften her

Fredag: One-pot-pie med polenta-låg – Få opskriften her

 

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

KØD OG FISK 4 tunbøffer 400 g kyllingestrimler 250 g røget hellefisk 150 g tørret chorizo 1 kg oksebov i tern  
  FRUGT OG GRØNTSAGER 1 ananas 2 modne avocadoer 4 limefrugter  1 citron 3 løg  7 fed hvidløg 1 cm frisk ingefær 3 forårsløg 2 store gulerødder 500 g søde kartofler 1 bundt aspargesbroccoli 2 bakker ærteskud 1 bundt radiser  1 bundt mynte 1 håndfuld koriander 1 håndfuld dild 1 håndfuld frisk oregano   FERSKVARER OG KOLONIAL 1 dl sorte sesamfrø 7 dl fuldkornsris  140 g cashewnødder 2 dl havregryn 2 æg  1 dl grøn pesto  250 g frisk mozzarella 2 glas grønne oliven 1 glas grillede artiskokker 1 surdejsbrød 5 dl rødvin 2 dåser hakkede tomater 140 g koncentreret tomatpuré 125 g polenta 100 g parmesan   DU SKAL OGSÅ BRUGE salt og friskkværnet peber kokosolie olivenolie sojasauce kokossukker eller rørsukker fiskesauce sesamolie laurbærblade paprika, gerne røget tørret oregano tørret rosmarin muskatnød