madplan
Aftensmad

Madplan: Lakserilette, labskovs og quinoatærte

af Emma Martiny 4. april 2019
Foto: Winnie Methmann
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have salat med lakserillette og rugbrødschips, skipperlabskovs med lam og lynsyltet rødbede og quinoatærte med blomkål og bacon. Få alle opskrifterne og en indkøbsliste her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med feminas madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

 

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem.

Gør hverdagen lettere med en madplan – se flere madplaner her

 

Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. Få 5 nemme opskrifter her

Mandag: Salat med lakserillette og rugbrødschips - Få opskriften her

Tirsdag: Vietnamesiske pandekager med fyld (banh xeo) - Få opskriften her

Onsdag: Skipperlabskovs med lam og lynsyltet rødbede - Få opskriften her

Torsdag: Quinoatærte med blomkål og bacon - Få opskriften her

Fredag: Helstegt kylling og flødekartofler med parmesan - Få opskriften her

 

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

KØD OG FISK:  600 g skært lammekød 1 hel kylling 150 g god bacon i tern 250 g varmrøget laks   FRUGT OG GRØNT:  1 kg melede kartofler (f.eks. bagekartofler) 1 kg kartofler 2 løg 2 rødløg 3 forårsløg 1 stor blomkål 1 rødbede 2 gulerødder 250 g grønne bønner 150 g bønnespirer ½ agurk 2 modne avocadoer 250 g blandet grøn salat 1½ citron 1 moden mango 1 håndfuld frisk koriander 1 håndfuld frisk mynte 1 håndfuld purløg 1 håndfuld kruspersille 1 håndfuld frisk timian rød skovsyre  
  FERSKVARER OG KOLONIAL: 3 æg 100 g cremefraiche 18 % 5 dl piskefløde 175 g parmesan ¼ helt rugbrød (gerne daggammelt) 1 dåse kokosmælk 2 dl quinoa 300 g rismel 1 tsk. stødt gurkemeje 1 tsk. friskrevet muskatnød sød chilisauce 7 dl hønsebouillon 5 laurbærblade 2 tsk. hele peberkorn 2 dl æblecidereddike 1 spsk. honning grov sennep   DU SKAL OGSÅ BRUGE: olivenolie smør til stegning salt og friskkværnet peber