Træning og kost

Træningen bliver sjovere med disse apps

af SlankeDoktor.dk 21. april 2013
Foto: shutterstock
Har du brug for at prøve noget andet, der kan motivere dig til at træne. Så kan du her finde en guide til nogle af de træningsapps der gør træningen, løbeturene og kalorietællingen lidt sjovere.

Det er ikke altid lige nemt at opret holde motivationen til at komme ud at træne. Med disse app's for du nu muligheden for at variere din træningsform på en sjov og effektiv måde. Der findes både app's der kan hjælpe dig til at komme igang fra morgenen af, løbe ruter, din personlige træner, maveøvelser, ja faktisk er der uendelig mange muligheder. Vi har samlet nogle alternativer til din træning, som vi tror kan give dig den variation du har brug for, for at holde motivationen og gøre din træning sjov og effektiv.

Læs også: Få 6 sexede apps til din smartphone her 

Træning om morgen: Sleep phase Wakeup clock

Få den perfekte start på dagen med denne app. Denne app analyserer dine søvnmønstre igennem hele natten, og vækker dig derfor først når du befinder dig i en let søvnfase. Telefonens mikrofon opfanger dit åndedræt, og det er ud fra dette, at dine søvnfaser bestemmes. For at sikre at du kommer op i rette tid, kan du i et tidsrum på 30 minutter, selv vælge hvornår du skal vækkes. App'en er herudover en pålidelige alarm, der kan bruges i andre henseender end blot når du skal op.

Hold dig selv i ørene med denne trænnings app: The Feel Good Body Reminder

Ifølge denne app er 21 dage alt hvad der skal til. På 21 dage vil du altså kunne få en feel good fornemmelse i din krop, fordi den minder dig om, hvilken kropsholdning du skal have for at opnå mest mulig velvære. App'en fungerer således, at du hver tredje dag får tilsendt gode råd til bedre vaner, som kan give dig en smuk holdning.

Efter de 21 dage vil du være blevet opmærksom på, hvordan du skal sidde, stå og gå rigtigt, hvilket jo kan være rigtigt effektivt at blive mindet om, hvis man f.eks. har meget stillesiddende arbejde eller oplever gener som følge at forkert kropsholdning. Hvis du synes råd hver tredje dag er for lidt kan appen også indstilles således at du bliver påmindet flere gange om dagen. 

 

 

Din personlige træner: Nike Boom

Dette er svaret på din egen virtuelle personlige træner. Med denne app kan du både få spillet dine yndlingsløbenumre, få opmuntrende tilråb fra kendte sportsstjerner og dine facebook-venner kan give dig gode råd undervejs. Herudover får du også information om dine mellemmåltider.

Læs også: Få 10 sundheds app's til din smartphone 

Løbetræning og løberuter: Nike +

Denne app er rigtig god, hvis du ønsker at få lavet en ruteopmåling over dine løbe- eller gåture. Denne app tracker nemlig din rute via telefonens GPS. Herudover registrerer den også din fart, distancer og den kan være med til at give dig et rigtig fint billede af dine fremskridt. Denne app kan du også dele med dine venner og udfordre dem.

Få flot en mave med mave dans: Belly Dance Fitness

Dette er en lidt alternativ og anderledes form for app. Med denne app får du nemlig lov til at prøve kræfter med mavedans. App'en er rigtig sjov, og så kan du stå hjemme i stuen og gøre det for sig selv, hvis tanken om tilskuere ikke ligefrem hujer dig. Når du starter app'en starter instruktøren i programmet helt fra bunden af - nemlig med en opvarmning. Herefter følger nogle basisøvelser og til sidst selve dansen.

 Træning af mavemuskler: Daily Ab workout

Denne app hævder at kunne give dig en flad mave med kun 5 minutters træning om dagen. Du bestemmer selv hvilke antal minutter du vil mavetræne - dette kan enten være 5, 7,5 og 10 minutter. Du får 10 forskellige effektive maveøvelser som du så skal udføre på 30 sekunder. Samtidig med at du udfører øvelserne kører der en video, med en instruktør der også laver øvelserne. Dette giver dig mulighed for at korrigere dig selv.

Træning af overkroppen: Ipushups

Med denne app fokuseres der på en stærk og trimmet overkrop, uden brug af træningsredskaber. App'en er opbygget således, at den guider dig gennem en 10 minutters træningssession. Træningsprogrammet spreder sig over 8 uge som har fokus på at trimme overkroppen.