Træning og kost

Sådan får du fastere bryster!

af Lonnie Kjer 25. september 2013
Foto: All Over
Kæmper man ikke bare en forgæves kamp mod tyngdeloven, hvis man tror, man kan træne fortrinnene bare lidt fastere? Næ, siger træningsekspert. Du kan faktisk, så at sige, rette lidt op på problemet. Til en vis grad, i hvert fald.

Nedad. Det er jo bare den vej, det går. Med alderen ændres facon og fasthed, og især efter at ha' lagt krop til en graviditet eller to, skal der virkelig knokles igennem for at rette op på 'skaderne', og det er nok de færreste, der kan sige sig fri fra for at opleve en vis nedgang i brystpartiet med alderen. Det behøver vi ikke finde os i, skriver kk.no's træningsekspert Helle Bornstein..

Du skal IKKE tabe dig!For selv om de unge, højtsiddende bryster for evigt har forladt os, og huden er og bliver slappere, er det faktisk muligt at træne sig lidt fasthed til. Og for en gangs skyld handler det om alt andet end at tabe sig. Dét får man ikke mere fasthed og fylde i barmen af, skriver kk.no.

Faste bryster … træn ryggenMen selv om en stor del af brystet faktisk bare er fedt, er det musklerne, vi skal have fat i. Men ikke bare brystmusklerne, skriver kk.no. For en stærk ryg er vigtig for holdningen og for, hvordan du 'bærer' din barm, og træning af brystmusklerne alene betyder intet, hvis du har en skidt holdning.

Fokus på brysterneFor brystmuskulaturen anbefaler kk.no 'flies', der går direkte i brystmuskulaturen og kan gøres liggende eller stående med f.eks. frivægte. Hvis du ligger på en bænk, kan du holde den skrå, hvis fokus skal være på den allerøverste del af brystet.

Bryster, bindevæv … og gode bh'erMen forvent ikke mirakler, uanset hvad du gør. Der kan ikke rettes totalt op på skaderne uden kirurgi. Og det er også genetisk bestemt, i hvor dårlig forfatning dit bindevæv og dine brysters form er. Et godt miks af god livsstil, træning for bryst og ryg, en god stabil vægt - og en ditto bh - kan hjælpe et stykke ad vejen.

Kilde: kk.no

Køb din sports-BH i Shoppen!