Træning og kost

Kostplan: Amerikansk rissalat

af Ingrid Wittus, klinisk diætist 21. juli 2010
Slankedoktor giver dig en ugemadplan, der giver dig inspiration samt energi og overskud til at opnå og holde et vægttab. Her får du opskriften på Amerikansk rissalat

(2 portioner.)Ingredienser3 dl grøntsagsbouillon60 g brune ris100 g revne gulerødder75 g revne persillerødder35 g fintsnittet forårsløg eller porre15 g hakkede valnødder20 g rosiner1,5 spsk. citronsaft1 tsk. hvidvinseddike1 tsk. oliesalt og peberSådan gør du: 1. Skyl risene og kog dem i grøntsagsbouillon i 30 min2. Hæld risene i en sigte og lad dem dryppe af og afkøle3. Rosinerne overhældes med kogende vand og trækker i 10 min4. Grøntsagerne rives/snittes5. Nødderne hakkes groft6. Rør en dressing sammen af citronsaft, eddike, olie, salt og peber7. Bland alle ingredienser sammen og lad salaten trække i mindst 1 timeServeringsforslag: Som selvstændig frokostsalat eller med ½ æg eller kyllingekød. I stedet for at koge rå ris, kan man anvende en rest fra aftensmaden. 60 g rå ris svarer til 160 g kogte.Energi-information pr. portion Energi 275kcal / 1150kJFedt 9gKulhydrater 43gProtein 8gAlkohol 0gKostfibre 3gSe madplanen for hele ugen herFå flere tips og tricks til dit vægttab hos Slankedoktor.dkRELEVANTE LINKS