Kost & motion

Sådan får du nem og naturlig energiindsprøjtning

Efterlader mørket og julemaden dig energiforladt, så tjek her, hvordan du kan booste dit energiniveau nemt og naturligt





1. Spis masser af rå frugt og grønt. Drik smoothies med spinat til morgenmad, frugtsalater og friskpresset juice af bladgrønt.

2. Tag et godt og naturligt multivitamin-præparat, så du er sikker på ikke at mangle vitaminer og mineraler i vinterhalvåret. Vær specielt opmærksom på, at du får D-vitamin nok om vinteren.

Se, hvordan Kronprinsesse Marys stylist Anja Camilla Alajdi holder sig sund

3. Undgå fødevarer, der stjæler din energi, dvs. lyst brød, sukker, sodavand, stort indtag af stivelsesholdige produkter, kaffe, alkohol og cigaretter.

4. Panax Ginseng er en urt, som hjælper kroppen til at modstå fysisk og emotionel stress og træthed. Man bør dog ikke tage ginseng mere end 6 uger uden pause. Start med 200 ml dagligt, og øg til maks. 600 ml koreansk ginseng.

5. For at få nok energi må du sove nok. Husk at få mellem 7 og 9 timers sammenhængende nattesøvn i et helt mørkt rum for at kunne være veludhvilet næste dag.

Her får du de 10 bedste grunde til at træne




Læs mere om: