madplan
Hovedretter

Madplan: 5 lækre Sense-retter/1

I denne uge får du en lækker madplan til alle ugens hverdage, der bygger på Sense-principperne. Det er kvinden bag Sense, kostvejleder Suzy Wengel, der står bag opskrifterne. Der bydes bla. på hokkaidogryde, torsk i fad og musaka med oksekød, sød kartoffel og aubergine. Få alle opskrifterne her

Madplan: 5 lækre retter der bygger på Sense-principperne

 

Det går Sense ud på
 
Sense handler om fornuft – både i forhold til, hvilken mad du spiser, og mængderne. Intet er forbudt, men der findes fødevarer, du helst skal nyde i begrænsede mængder, f.eks. slik, kage og is. Du skal som udgangspunkt spise tre måltider om dagen. Mængderne af maden på din tallerken bestemmes af dine håndfulde. 
 
 
Til hvert af dine måltider har du tre til fire håndfulde mad til rådighed: 
Håndfuld 1 og 2: grøntsager. Du kan nøjes med en håndfuld.
Håndfuld 3: protein (kød, fjerkræ, fisk, mager ost, bælgfrugter osv.). 
Håndfuld 4: stivelse og/eller frugt (brød, pasta, kartofler, bær osv.).
Derudover en til tre spiseskefulde fedt (olie, mayonnaise, smør, pesto, fed ost osv.). 
 
Når du har spist efter Sense i 14 dage, kan du begynde at finde din egen vej. Hvis du har det godt med at spise tre måltider, gør du det. Du kan også dele måltiderne op i halve til et eller flere mellemmåltider i løbet af dagen. Sense virker til vægttab, så længe du ikke spiser mere, end hvad der samlet set kan være i de tre måltider – og du er i kalorieunderskud.
 
Gør hverdagen lettere med en madplan – se flere madplaner her
 

HER FÅR DU 5 LÆKRE OPSKRIFTER PÅ SENSE-RETTER

Mandag: Hokkaidogryde – Få opskriften her

Tirsdag: Marineret tofu med selleri og avokadomos – Få opskriften her

Onsdag: Torsk i fad – Få opskriften her

Torsdag: Musaka med oksekød, sød kartoffel og aubergine – Få opskriften her

Fredag: Mulligatawny-suppe – Få opskriften her