Desserter

Yoghurt med crunch og ­mango

af Lone Kjær 24. september 2009
Ingen brunch uden yoghurt. I velassorterede supermarkeder og hos etniske grønthandlere kan du få den cremede og lækre tyrkiske yoghurt med kun 3,5% fedt. Et endnu lettere alternativ er den græske med 0,1% fedt. Vil du flotte dig, kan du bruge den græske med 10% fedt.

TID: ca. 20 min.Crunch:75 g mørkt rugbrød50 g brun farin2 tsk stødt kanel6 dl yoghurt 3,5%1 moden mango4 tsk ahornsirup

TIP:Den sprøde crunch kan med fordel laves i forvejen. Opbevar den i en beholder med tæt­sluttende låg.

1. Skær rugbrødet i meget små tern og vend det sammen med brun farin og kanel.2. Varm en slip let-pande uden fedtstof, og rist rugbrøds­blandingen under omrøring i ca. 5 min., til sukkeret er karamel­liseret.3. Tag panden af varmen, og afkøl crunchen på et stykke bagepapir.4. Skær mangoen i mindre stykker.5. Fordel yoghurten i fire glas. Top med crunch og mango. Dryp 1 tsk ahornsirup over hver yoghurt før servering.Energi pr. person: 240 kcal.Fordelt på: protein 12%, kulhydrat 66%, fedt 22%

Få mere inspiration til brunch her