madplan
Aftensmad

Ugens madplan: Spaghetti, blåmuslinger og pizza

af Marie Melchior 14. september 2015
Foto: Line Falck
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have fladbrød med lammekødboller og rødkålssalat, blåmuslinger med gulerødder, persilleolie og ovnstegte kartofler og pizza med knoldselleri, kapers og parmaskinke. Få alle opskrifterne her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med FEMINAs madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem

 

Mandag: Fladbrød med lammekødboller og rødkålssalat - Få opskriften her

Tirsdag: Blåmuslinger med gulerødder, persilleolie og ovnstegte kartofler - Få opskriften her

Onsdag: Spaghetti med butternutsquash-sauce og bacon - Få opskriften her

Torsdag: Krydret rispilaf med kylling og fennikel - Få opskriften her

Fredag: Pizza med knoldselleri, kapers og parmaskinke - Få opskriften her

 

INDKØBSLISTE TIL HELE UGENS MADPLAN 

KØD OG FISK 2 kg blåmuslinger 500 g hakket lammekød 500 g kyllingeinderfilet 200 g bacon i skiver 4 skiver parmaskinke   FRUGT OG GRØNT 1 løg 1 rødløg 2 skalotteløg 5 fed hvidløg 400 g små gulerødder 400 g små kartofler 200 g rødkål 1 lille knoldselleri 1 fennikel  1 butternutsquash 1 bundt radiser 1 bakke blandet salat  1 agurk 1 citron 2 bundter bredbladet persille 1 bundt persille  1 bundt koriander 1 bundt mynte 1 bundt salvie 1 bundt basilikum    FERSKVARER OG KOLONIAL 1 æg 25 g gær 200 g frisk mozzarella 2 dl cremefraiche 9 % 250 g pizzamel 250 g grov durummel 200 g jasminris  400 g spaghetti 4 fladbrød 50 g mandler 2 spsk. mandelsmør 3 spsk. kapers 3½ dl hvidvin 4 dl fjerkræbouillon ½ l grønsagsbouillon ½ tsk. stødt koriander ½ tsk. stødt gurkemeje 1 spsk. stødt spidskommen   DU SKAL OGSÅ BRUGE 1 spsk. smør til stegning 2½ dl olivenolie til stegning salt og friskkværnet peber 1 dl rapsolie 1 tsk. sukker 1 spsk. balsamicoeddike