madplan
Aftensmad

Madplan: Sommersandwich, laks og grillpølser

af Camilla Zarah Lawes 30. juni 2016
Foto: Columbus Leth
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have sommersandwich med avocado og hytteost, laks med edamamebønnemos og salat med hindbær og grillpølser og melonsalat med blåbær og spinat. Få alle opskrifterne her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med FEMINAs madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

Desuden er flere af ingredienserne at finde i denne uges tilbudsavis fra Fakta – den finder du herunder

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem.

Få mere mad-inspiration i Faktas tilbudsavis

madplan

Mandag: Sommersandwich med avocado og hytteost - Få opskriften her

Tirsdag: Laks med edamamebønnemos og salat med hindbær - Få opskriften her

Onsdag: Kyllingehakkebøf og græsk salat med mozzarella - Få opskriften her

Torsdag: Bøf med stegte grøntsager og bagte kartofler - Få opskriften her

Fredag: Grillpølser og melonsalat med blåbær og spinat - Få opskriften her

 

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

Alle varerne til madplanen kan købes i Fakta - se ugens tilbudsavis ovenfor

  Kød og fisk 4 oksebøffer 500 g hakket kyllingekød 4 laksebøffer 8 grillpølser   Frugt og grøntsager 10 store tomater 1 agurk 1 broccoli 1 fennikel 200 g frisk spinat 2 hjertesalater 2 majskobler 2 grønne peberfrugter 2 modne avocadoer 1 bundt nye gulerødder 1 bundt radiser 400 g små nye kartofler 400 edamamebønner uden bælg (fra frost) 3 limefrugter 1 hvidløg 1 bundt estragon (eller tørret estragon) 1 bundt persille 1 bundt basilikum 1 bakke karse 1 melon (f.eks. galia- eller netmelon) 2 pærer 125 g hindbær 250 g blåbær   Ferskvarer og kolonial 200 g frisk mozzarella  200 g hytteost 200 g græsk yoghurt 200 g yoghurt naturel, gerne fra Thise 4 spsk. cremefraiche 18 %, gerne fra Thise 8 skiver groft toastbrød  4 skiver rugbrød 1 pakke naanbrød 100 g sorte oliven med sten  1 dåse kikærter (400 g) tørret estragon (eller frisk) tørret oregano karry knust spidskommen   Du skal også bruge rapsolie olivenolie balsamicoeddike sød sennep salt og friskkværnet peber sukker evt. små træspyd