madplan
Aftensmad

Madplan: Quinoa-pande, kartoffelpizza og oksemørbrad

af Emma Martiny 19. april 2018
Foto: Winnie Methmann
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have quinoa-pande med asparges og spejlæg, kartoffelpizza med bagte radiser og oksemørbrad med polenta og tomatkompot. Få alle opskrifterne her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med feminas madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

KØD OG FISK 1 oksemørbrad, ca. 800 g 4 laksebøffer   FRUGT OG GRØNTSAGER 2 modne avocadoer 2 citroner 1 løg  3 rødløg 7 fed hvidløg 1 helt hvidløg 2 mellemstore kartofler 2 bagekartofler 500 g blommetomater 1 kg pastinakker 1 bundt grønne asparges 2 bundter radiser 2 bakker blandede salatblade 200 g frisk spinat 1 salathoved 1 bundt frisk basilikum 1 bundt bredbladet persille 1 bundt timian   FERSKVARER OG KOLONIAL 8 æg 20 g gær 250 g ricotta 250 g mascarpone 150 g parmesan 1 kg hvedemel, f.eks. Tipo 00 300 g sort quinoa  250 g majsgryn til polenta, f.eks. fra Urtekram  200 g tørrede kikærter 1 glas god mayonnaise 1 glas lys tahin (sesampasta) 50 g mandler 4-8 burgerboller   DU SKAL OGSÅ BRUGE salt og friskkværnet peber stødt spidskommen bagepulver sukker smør (til stegning) olivenolie honning ahornsirup balsamicoeddike