madplan
Aftensmad

Madplan: Fiskefingre, kyllingefrikadeller og forårsruller

af Emma Martiny 19. september 2019
Foto: Winnie Methmann
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have fiskefingre med pomfritter og hjemmelavet remoulade, kyllingefrikadeller med peanutbuttersauce og mangosalat og forårsruller med svampe og svinekød. Få alle opskrifterne og en indkøbsliste her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med feminas madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem.

Gør hverdagen lettere med en madplan – se flere madplaner her

Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. Få 5 nemme opskrifter her

Mandag: Fiskefingre med pomfritter og hjemmelavet remoulade - Få opskriften her

Tirsdag: Kyllingefrikadeller med peanutbuttersauce og mangosalat - Få opskriften her

Onsdag: Pasta med svampe og italiensk pølse - Få opskriften her

Torsdag: Grønne kikærtefladbrød med salat og feta - Få opskriften her

Fredag: Forårsruller med svampe og svinekød - Få opskriften her

 

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

KØD OG FISK: 600 g torskefilet 400 g hakket svinekød 400 g hakket kyllingekød 300 g salsicciapølser   FRUGT OG GRØNT: 1 kg kartofler 2 rødløg 3 løg 8 fed hvidløg 3 gulerødder 10 g frisk rødkål 1 frisk rød chili 250 g portobellosvampe 500 g champignoner 100 g kejserhatte 100 g østershatte 200 g frisk spinat 250 g blandet grøn salat 150 g bønnespirer 6 cm frisk ingefær 2 usprøjtede citroner 1 mango ½ limefrugt 1 bundt bredbladet persille 1 håndfuld frisk koriander 1 håndfuld frisk timian 1 håndfuld purløg  
  FERSKVARER OG KOLONIAL:  3 æg ½ dl cremefraiche 18 % 2 dl yoghurt naturel 3,5 % 100 g feta 75 g parmesan 500 g frisk pasta 1 pakke forårsrulledej 1 dl hvedemel 2 dl kikærtemel 2 dl rasp 4 dl jasminris 1 spsk. kapers 10 g cornichoner 1 dl mayonnaise 1 dåse kokosmælk 4 spsk. peanutbutter 2 tsk. rød karrypasta 1 spsk. sojasauce 6 spsk. fiskesauce 2 spsk. karry 1 tsk. stødt gurkemeje 2 dl grøntsagsbouillon 1 dl risvinseddike 1 dl hvidvin 1 dl sød chilisauce   DU SKAL OGSÅ BRUGE:  Salt og peber Smør Olivenolie  3 dl smagsneutral olie 1 tsk. dijonsennep 1 tsk. sukker 2 tsk. rørsukker