hele ugens madplan
Aftensmad

Madplan: And, laks og italiensk farsbrød

af Emma Martiny 15. maj 2019
Foto: Winnie Methmann
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have salat med and, rødbede og gedeost, ristet brød med laks, spinat og pocherede æg og italiensk farsbrød med ovnkartofler og aioli. Få alle opskrifterne og en indkøbsliste her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med feminas madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem.

Gør hverdagen lettere med en madplan – se flere madplaner her

Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. Få 5 nemme opskrifter her

Mandag: Salat med and, rødbede og gedeost - Få opskriften her

Tirsdag: Ristet brød med laks, spinat og pocherede æg - Få opskriften her

Onsdag: Italiensk farsbrød med ovnkartofler og aioli - Få opskriften her

Torsdag: Quesadillas med cheddar, salsa og sorte bønner - Få opskriften her

Fredag: Helstegt kylling med spidskålssalat og ærtedip - Få opskriften her

 

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

KØD OG FISK: 500 g hakket svinekød eller oksekød 1 hel kylling 2 andebrystfileter 200 g røget laks 150 g serranoskinke   FRUGT OG GRØNT: 1 kg kartofler 1 kg rødbeder 5 fed hvidløg 6 forårsløg 1 spidskål 1 moden avocado 75 g feldsalat 200 g frisk spinat 125 g rucola 125 g blandet grøn salat 2½ usprøjtet citron 1 håndfuld bredbladet persille 1 håndfuld frisk basilikum 1 håndfuld rød skovsyre  
  FERSKVARER OG KOLONIAL: 50 g parmesan 150 g cheddar 150 g frisk gedeost 2 friske mozzarellakugler 100 g cremefraiche 18 % 9 æg 2 spsk. smør til stegning 2 spsk. balsamicoeddike 2 tsk. honning 2 tsk. dijonsennep 30 g pinjekerner 8 skiver groft toastbrød 3 spsk. lys eddike 2 dl tomatsauce 1 dl rasp 130 g soltørrede tomater i olie 175 g aioli 2 dåser sorte bønner 1 dl saltede mandler 8 hvedetortillaer 230 g tomatsalsa 300 g ærter fra frost 2 dl sort quinoa   DU SKAL OGSÅ BRUGE:   olivenolie salt og peber