Familieliv

Sådan træner du maven flad

12. november 2012
af Alive.dk
Kan du (også) se på din mave, at du har født? Så er her et par enkelte fif til, hvordan du kan træne maven flad(ere).

De fleste af os har et ønske om at få en flad mave, og derfor har mange af os ligget på ryggen med fødderne i gulvet og lavet hundredevis af den klassiske maveøvelse. Op og ned, op og ned. Men nogen synes måske ikke, den klassiske maveøvelse giver nok.

Derfor kommer sundhedsekspert Hanna Thómasdóttir, der er uddannet osteopat, med dette bud på en maveøvelse. Og hvor man til den klassiske maveøvelse bruger en måtte, så skal man til denne øvelse bruge et såkaldt mavehjul.

Træning med mavehjulet kræver, at du har trænet din mave op i forvejen via den klassiske maveøvelse, da øvelserne kræver noget styrke. Når det er sagt, så vil du opleve, at mavehjulet er et fantastisk redskab, simpelt og billigt og en god træning for kernemusklerne, lyder det fra Hanna Thómasdóttir. Sådan træner du maven flad efter fødselPrøv denne her basis mavehjulsøvelse: 1. Kom ned på knæ på gulvet, brug gerne en madras eller pude under knæene.

2. Tag fat med begge hænder på hver sin side af håndtagene på hjulet, hold albuerne let bøjede.

3. Rul langsomt fremad med ryggen så lige som muligt, men kun så langt fremad du kan uden at miste kontrollen over øvelsen og uden at svaje for meget i lænden.

4. Det er vigtigt at du aktiverer dine mavemuskler maksimalt og at du ikke 'mister' din lænd og svajer! Stop øvelsen, hvis det gør ondt nogen steder!

5. Træk dig tilbage til startpositionen ved brug af mavemusklerne og gentag, men ikke for mange gentagelser til at starte med! Nøjes med 4-8 gentagelser og sæt dem op i takt med, at du kan styre øvelsen bedre og bedre.Mavehjulet kan købes i sportsbutikker eller på nettet via google.Læs også om hvordan du kan tabe mavefedt herFå opskrifter på mad der slanker - klik ind på slankeklubben.dk