Annonce
Træning og kost

Triaction x femina: Kostplan

ANNONCE 13. marts 2017
I samarbejde med Triaction by Triumph har vi sat tre læsere i gang med et sundheds- og træningsforløb op til femina kvindeløb 2017. Kostvejleder og løbetræner Gitte Høj har derfor udarbejdet en kostplan til dem, som de skal følge i ugerne op til femina kvindeløb.

KOSTPLAN

Morgenmad

Vælg imellem:

• 2-3 æg tilberedt som du vil, ½ avocado • 1 skål skyr/yoghurt naturel/A38 samt lidt bær og 10 hakket mandler • smoothie af f.eks. ½ banan, ½ avocado, frossen ananas  

Formiddag

Hvis sulten så evt. 10-15 mandler/valnødder eller grønt stave  

Frokost

Vælg imellem:

• 2 skiver rugbrød med magert pålæg og gerne 4 skiver pr. skive rugbrød samt 250 g. grøntsager • kylling, frikadeller, fisk, hytteost, fisk, æg (150 g.) samt 250 g. grøntsager  

Eftermiddag

Vælg imellem:

• 1-2 skiver knækbrød med kylling pålæg  • smoothie • skyr (1-2 dl) samt lidt bær  • se evt. bog for mere inspiration  

Aftensmad

• 150 g. protein (fisk, skaldyr, fjerkræ, kød) samt 200 g. grøntsager  

Andet

• 2-2½ liter vand hver dag • Maks. 3 kopper kaffe • 1 spsk. hørfrøolie eller fiskeolie og gerne blandet med lidt juice/æblemost