Træning og kost

Træets stilling - vrksasana

af Karen Pallisgaard 17. februar 2012
Her får du træets stilling (vrksasana), som du nemt kan lave derhjemme

Det gør den: Styrker dine ben, åbner dine hofter og træner din balance. Med øget balance vokser kropsligt mod, og du får lettere ved en masse andre ting i dit liv. For at kunne balancere godt må du kende din midterlinje, og på langt sigt kan dette hjælpe dig til at mærke dig selv bedre.Sådan gør du: Stå med samlede ben, og tag et par dybe åndedræt. Smil mod horisonten. Løft så dit højre knæ, og kram det lidt ind mod maven. Åbn benet ud til siden, og brug højre hånd til at plante højre fod på indersiden af venstre lår (undgå, at foden kommer til at lægge pres på knæet fra siden - så hellere gå ned på læggens muskler). Kram mod midterlinjen ved at presse højre fod ind i venstre lår og inderlåret tilbage mod foden. Løft armene op over hovedet, og lad dine to håndflader trykke let mod hinanden. Slå rødder ned i jorden, og voks ind i himlen som et blomsterbærende træ.Gentagelser: Lav øvelsen et par gange til hver side, 30-40 sekunder ad gangen.Yogaøvelserne er instrueret af Soham Johansen/Hamsa Yoga, hamsayoga.dk. Modellen er underviser Stina Madelaire, som er klædt på af Moshi Moshi.Lækker sort yogamåtte fra Moshi Moshi. Køb den her6 grunde til at vægten står stille10 gode opskrifter, der giver en flad mave