Træning og kost

Sådan får du let frugt og grønt hver dag

af Christian Bitz 31. marts 2011
6 om dagen. Vi kender de velklingende ord til hudløshed. Desværre går det ikke så godt for os at udleve dem i praksis. Kun 16 % af danskerne kommer dagligt op de 600 gram frugt og grønt

I stedet for at tælle, så vil jeg opfordre til, at du husker at spise frugt/grønt til alle måltider. Og den gode nyhed er, at det slet ikke behøver at være så besværligt. Det må ikke være besværligt at leve sundt, og det er tilberedningsprocesser som at snitte/hakke desværre ofte for travle familier. Derfor får du i denne uge et bud på 6 om dagen, fuld af lette løsninger og snyd. Og husk så at variere dit indtag.

Glem alt om superfoods og hypet helse. Det sundeste er at spise frugt og grønt i alle farver - og til måltider. Se her, hvor nemt det kan gøres:

Dag 1: Morgen: Et glas juiceFormiddag: Et æbleFrokost: Avokado-rugbrødsmad. Drys med salt, peber og citronsaftEftermiddag: Frosne stenfri vindruer (smager næsten som vingummier)Aften: Flåede tomater (yes, det tæller også med) og løg i kødsovsenDessert: Ananas på dåse

Dag 2: Morgenmad: Kom en banan i skiver på dit morgenmadsproduktFormiddag: En stor gulerodFrokost: Supplér din frokost med en lille dåse med majs (yes, de tæller også)Eftermiddag: Et æble i skiver med lidt kanelAftensmad: Blanchér lidt frosne ærter, og spis dem som tilbehørAftensnack: Udskåret pære og et stykke mørk chokolade

RELATEREDE LINKS: