Træning og kost

ovnbagte kyllingelår med honningløg og timian

af Karen Pallisgaard 19. april 2012
opskrift: voresmad.dk
Støt op om dit løb med sund, velsmagende og næringsrig kost. Ugens sunde opskrift fra voresmad.dk er ovnbagte kyllingelår med honningløg og timian

De fleste kan lide kyllingelår, der her tilberedes på en enkel facon og serveres med ca. 250 g grøntsager og brune ris med kostfibre. På den måde får du såvel knap halvdelen af den anbefalede daglige mængde på 600 g frugt og grønt dækket og fyldt energilagrene med kostfibre. Vælg altid fuldkornsprodukter, hvor det er muligt.Ingredienser (4 personer)4 kyllingelår -over- og underlår uden eller med rygben, ca. 1 kg afhængig af pakkestørrelseSalt og peber6 løg, ca. 600 g1-2 spsk flydende honning6-8 kviste timian evt. citrontimianEvt. 1 dl bouillonTilbehør3 dl ris - gerne brune ris2-3 gulerødder1 bundt broccoli, ca. 500 gSådan gør duSkær løggene i skiver og læg dem i en bradepande. Krydr med salt og peber.Dup kødet tørt med køkkenrulle. Krydr med salt og peber. Læg kødet oven på løggene.Dryp honning over og drys timiankvistene over.Stil bradepanden i ovnen. Tænd ovnen på 200 grader og steg til kyllingen er gennemstegt ca. 45 minutter. Tilsæt bouillon, hvis der mangler væde i bradepanden.Kog risen.Damp gulerødder skåret i stave eller skiver alt efter smag og behag.Damp broccolibuketter