Træning og kost

Ørnens stilling variation - Garudasana

af Karen Pallisgaard 4. januar 2011
Her får du ørnens stilling variation (garudasana), som du nemt kan lave derhjemme

Det giver den: Strækker bagsiden af hjertet åbent og hjælper den øvre ryg til at frigive myoser og træthed fra f.eks. kontorarbejde.Garuda er en guddommelig ørn, som siges aldrig at lande. Stillingen kan give en let følelse indeni, næsten som hvis man fløj oppe over landet, og måske give bedre overblik.Sådan gør du:Sid på alle fire, og bring dine knæ tæt sammen, mens du samtidig sætter ankler og hæle sammen. Løft dine albuer til vandret, sno den højre over den venstre, og sno armene stramt om hinanden, som to slanger i elskov. Løft dine albuer op på indåndinger, sænk dem ned på udåndinger, og mærk strækket flytte sig langs skulderbladets kant. Træk bunden af skulderbladene op og sammen, puf hjertet op, og læn dig lidt bagud.Yogaøvelserne er instrueret af Soham Johansen/Hamsa Yoga, www.hamsayoga.dk. Modellen er underviser Stina Madelaire, som er klædt på af Moshi Moshi.RELEVANTE LINKS

Løbeskole

gør dig tykforståelser derFem madmis- Kom godt i gangmed FEMINAsløbeskole Køb i femina-shoppen.dk