Træning og kost

Kaloriebombe eller slankekost?

af Gitte Holm 9. februar 2011
Få kontrol over din vægt ved at holde styr på din forbrænding og kalorieindtag

Det forbrænder duDet med at holde styr på hvor mange kalorier du må indtage, og hvad du reelt set indtager i løbet af en dag, kan være lidt af en gåde.På daglig basis forbrænder kvinder mellem 1.500-2.000 kalorier om dagen ved inaktivitet. Dyrker du motion eller holder dig aktiv i løbet af dagen, vil din forbrænding naturligvis stige. Hvor mange kalorier man præcist forbrænder, varierer fra person til person, men i denne artikel ser du de kolde facts for den gennemsnitlige kvinde, og samtidig de kolde facts for hvor mange kalorier madvarerne indeholder.

Aktiviteter

  • Bowling, gang eller golf = 240-300 kcal. i timen
  • Volleyball eller gymnastik = 300-360 kcal. i timen
  • Skøjteløb eller rulleskøjteløb = 360-420 kcal. i timen
  • Jogging (7-8km/t) = 480-600 kcal. i timen
  • Løb = 600 kcal. i timen

MadvarerneDu kan i princippet spise hvad du vil, selv de lækre sager - bare du ikke spiser mere end hvad du har brug for af kalorieindtag pr. dag. For at give et overblik over hvordan du kan vælge at disponere dit kalorieindtag på en dag, kan du her se hvad du må spise af henholdsvis sunde eller usunde madvarer, og stadigvæk holde dig inden for dit kalorieindtag. Usund5 digestive-kiks 1 Big Mac 1 halv liter cola 1 pose peanuts 1.769 kcal!Sund1 hel avocado med rejer 1 blandet salat med tun 1 fersken 1 stk. rugbrød med kyllingepa°læg 1 filur-is 300 g blandet salat 1.667 kcal!Du kan få en hjælpende hånd med skemaet herunder, der viser hvad de forskellige madvarer indeholder af kalorier.Kom kalorierne til livs!Q Slank kan du hurtigt få bugt med de ekstra deller, og ikke mindst få en udførlig kalorietabel, sa° du kan holde styr pa°, hvad du propper indenbords. Q Slank hjælper dig med kost, træning og meget mere.Læs også:Få styr på sukkertrangen!Tab dig 6kg med små ændringerTrines tvivlsomme slanketanker