Træning og kost

Hulahopringen er tilbage

af Line Hvid 23. juli 2009
Foto: Getty Images Og Colourbox
Hulahopringen er sjov og så styrker den især mavemusklerne

 

Sådan gør du - til dig, der er nybegynder i hulahopringens kunst

  1. Stil den ene fod foran den anden.
  2. Sørg for, at hulahopringen ligger tæt mod din ryg, og at den er helt vandret.
  3. Giv den et godt skub, og slip den, så den drejer hurtigt rundt.
  4. Bevæg hoften, så du holder hulahopringen oppe. Du kan købe den specielle, tungere trænings-hulahopring på shop.dk

Du husker det sikkert som noget ret svært at få den hulahopring til at køre. Det kræver en helt bestemt vrikken i hofterne.

Fra legeplads til fitnesscentreHulahopringen har nu fundet vej fra legepladsen og ind i fitnesscentre verden rundt. Og hvorfor ikke? Træning bliver jo blot sjovere, jo mere det minder om leg. Hulahopringen blev opfundet i 1950'erne. I hvert fald den plastikring, vi kender i dag. Før har man set den i mange kulturer gennem historien, hvor den har været lavet af blandt andet metal, bambus og træ.

En tungere hulahopringI dag er hulahopringen blevet et anerkendt fitnessredskab. Men den er dog meget større og tungere end den, du legede med som barn. Det gør, at det er langt lettere at bruge den. I USA har man deciderede fitnesshold, hvor man bruger hulahopring. På disse hold forbrænder man op til 100 kalorier på blot ti minutter. Og så er det en rigtig god måde at få trimmet taljen på, samtidig med at du også kommer til at trække lidt på smilebåndet.