https://imgix.femina.dk/media/713789e091404ce98a8beacf2ac90576.jpg
Træning og kost

Bakker der batter!

2. maj 2010
af Mette Flindt Heisterberg, SlankeDoktor.dk
Normalt undgår du sikkert bakkerne på din løberute, men bakketræning er faktisk en af de mest effektive metoder når det kommer til løb

Normalt undgår du sikkert bakkerne på din løberute, men bakketræning er faktisk en af de mest effektive metoder når det kommer til løb!

Når du løber op af en bakke, kæmper din krop mod tyngdekraften og det er noget der træner dine muskler i baller, haser og lår idet du tager dynamiske skridt. Du styrker også musklerne i din mave og lænd idet du skal spænder op omkring disse muskler mens du løber opad.
Derudover forbedrer bakketræningen din kondition idet hjerte og lunger arbejder hårdt for at pumpe ilt og blod nok rundt i kroppen til musklernes hårde arbejde.

Sidst men ikke mindste kan bakketræningen være et afvekslende afbræk på en ellers monoton løbetur der kun går lige ud.
Prøv for eksempel en sjov øvelse hvor du spurter op ad bakken og jogger retur- gentag øvelsen 5 gange og få pulsen i vejret!

Sådan forcerer du bakkerne:

  • Ret kroppen op og gør dig selv lang- forestil dig at du har en krog i toppen af hovedet der trækker dig opad.
  • Lad skuldrene hænge afslappet og sørg for ikke at spænde i dem.
  • Spænd op i mave, lænd og bækken.
  • Løft benene godt op og sørg for at lande på forfoden og ikke hælen.

MELD DIG IND I FEMINA SLANKEKLUB I DAG!

https://imgix.femina.dk/legacy/media/03ab65b9b3574e638ab7229648c61e9c.jpg

Relevante links

https://imgix.femina.dk/legacy/media/websites/femina-dot-dk/website/skoen-og-sund/kom-i-form/1012-vandtraening/1012-vandtraening-kopi-3.jpg
https://imgix.femina.dk/legacy/media/a4002729cc1e46419d00612d843cc533.jpg
rier uden fitness
Forbrænd kalo- Træning i vand Køb i femina-
shoppen.dk

Læs også