Træning og kost

5 genveje til en slank hverdag

af Mette Staal Nielsen 20. februar 2011
Disse gode vaner skal du have ind i en slankere hverdag.

Kan du ikke overskue en gennemgribende livsstilsændring, så start i det små med 5 gode genveje til en slankere hverdag!SPIS MELLEMMÅLTIDERFor at holde forbrændingen høj er det godt at spise to-tre sunde mellemmåltider om dagen. Det holder desuden blodsukkeret stabilt, så man ikke overspiser.SPIS MORGENMAD Morgenmaden er og bliver dagens vigtigste måltid, da det sætter maven - og forbrændingen i gang! Start f.eks. en sund dag med havregrød, en hjemmelavet smoothie eller usødet yoghurt med fi bermysli og frugt.

Læs også: Den lækre vej til et slankere livDRIK VANDUden vand fungerer kroppen ikke optimalt, og man kan blive forstoppet. Så drik minimum to liter rent vand om dagen - ikke noget med sodavand eller juice, som er camoufl erede kaloriebomber!

BEVÆG DIGDu behøver ikke løbe et maraton, for at det batter i kalorieregnskabet. Er du typen, der gaber bare ved tanken om fi t nesscentret, så udnyt i stedet de små chancer i hverdagen for at bevæge dig; brug dit hæve/sænkebord på kontoret, tag trappen, stå af bussen et stop for tidligt … Mange bække små …

Sjovt sjippetorv

Læs også: Undgå kæreste-kiloGØR MOTIONEN SJOV Det er ikke til at komme udenom, at motion er en nødvendighed, når de overflødige kilo skal væk - og forblive væk! Sjipning er en sjov, hård og billig måde at motionere på. Og så kan du nemt have sjippetovet med i tasken, så du kan motionere lige præcis hvor og hvornår, du har lyst. Sjippetov med tæller, så du kan se bl.a. hvor mange kalorier, du forbrænder.Fås på www.Qshoppen.dk til 89 kr. Find den her!