Krop & velvære

Indkøbsliste til SØNDAGs slanketillæg

af Redaktionen 5. september 2011
I denne uge får du et slanketillæg sammen med dit SØNDAG, med en 14 dages kur. Du taber dig mindst 1 kilo om ugen med den komplette madplan, og der er opskrifter til både hverdag og fest! Her er indkøbsliten til hele kuren.

I denne uge får du et slanketillæg sammen med dit SØNDAG, med en 14 dages kur. Du taber dig mindst 1 kilo om ugen med den komplette madplan, og der er opskrifter til både hverdag og fest!

Indkøbsliste til Gitte Heidis nye kur

Morgen og frokost er beregnet til 1 person og aftensmaden til to. Mellemmåltider ikke medtaget.

TIP: Køb ikke det hele på én gang - kig på kuren, planlæg dine indkøb og læg evt. noget i fryseren.

*) markerer, at du skal bruge af fødevaren i begge uger.

Indkøbsliste til 1. uge

 

Fra køkkenskabet: Mejerivarer: Grønt: Hvedemel (ca. 700 g)Fuldkorns- el. grahamsmel(ca. 300 g)OlivenolieOlie til stegningHvidvinseddikeGrovkornet sennepBouillonterninger eller fondSaltPeberKarryOreganoSambal oelek(chilipasta på glas)Knust ingefær på glasTeriyaki-krydderi(evt. fra Santa Maria)TeriyakisauceHoisinsauce

 

3 dl kærnemælk25 g gær2 æg str. m/l*225 g hytteost*300 g Cheasy yoghurtmed vanilje eller skovbær*300 g fromage frais 0,3%*300 g skyr eller fromage frais*Lidt græsk yoghurt,10% eller 2%*50 g friskost 6%,med hvidløg og urter*100 g friskost 6%45 g friskrevet parmesan*175 g salattern,fedtfattig variant(fås i bøtte med 200 g)*Ca. 150 g ost 20+ i skiver(fås i bøtte med 250 g)*100 g frisk mozzarella

 

2 bdt. radiser*2-3 agurker*3 skoleagurker*2 små avocado*2 kg tomater, gerneforskellige sorter og farver*6-7 løg*8-10 skalotteløg*2-3 hvidløg*Ca. 250 g babyspinat*Ca. 500 g sukkerærter(heraf gerne 1 pose friske)*Salat af flere slags,f.eks. rucola, radicchio,frissé efter valg*3 peberfrugter, gerne 1 rød,1 gul og 1 grøn1-2 røde chiliCa. 1½ kg kartofler*,gerne forskellige størrelser½ kg gulerødder*1 blomkål (ca. 500 g)1 selleri (ca. 400 g)*1-2 pastinakker (ca. 250 g)1-2 porrer (ca. 150 g)3-4 rødbeder (ca. 150 g)*Evt. ærtespirer eller -skud Fisk: Kød: Kolonial: 400 g fiskefars med laks400 g black tigerrejer,evt. frost300 g kammuslinger,evt. frost

 

300 g skinke(til wokstrimler)400 g hakket kylling/kalkun400 g kyllinginderfilet3 bøffer af oksefilet,ca. 150 g pr. stk.30 g lufttørret skinke i strimler150 g kalkunbacon*100 g skinke i tynde skiver*120 g serranoskinke*100 g roastbeef i skiver* 

1 glas grøn pesto*1 lille bøtte høvlet peberrod*110 g mandler*60 g rugkerner*3 dl appelsinjuice*2 stk. fuldkorns tortilla, a ca. 45 g*2 spsk græskarkerner*1 glas kapers100 g fuldkornspasta(f.eks. penne)2-3 spsk sukrin(sødemiddel, fås i helsekost,hos Matas og nogle supermarkeder)

Brød: Frugt: Krydderurter: Groft rugbrød,i alt ca. 350 g*2 fuldkornssandwichbrød,f.eks. fra Kohberg*3 stk. knækbrød*700 g groft brød*1 lille rugklapper eller1 skive groft rugbrød, 50 g 150 g melon,f.eks. cantaloupe*1 æble300 g friske brombær(eller frosne)*50 g hind- eller blåbær

 

2 potter basilikum*Persille*Timian*Rosmarin*Oregano*Purløg*Dild*Evt. kørvelEvt. koriander Frost:     300 g frosne ekstrafine ærter    

Indkøbsliste til 2. uge 

Kød: Kolonial: Grønt: 600 g hakket oksekød 3-7%300 g lammetykstegsfilet300 g oksekød i wokstrimler300 g okseinderlår,i små tern½ kg kalkunbryst75 g stegt kyllinginderfilet(eller lignende,til fyld i wrappen)

 

1 dåse hakkede,flåede tomater1 lille dåse koncentrerettomatpure25 g rosiner125 g (½ pakke)frisk fuldkornspasta,f.eks. linguine25 g hasselnødder50 g perlebyg25 g valnøddekerner30 g kamut (kæmpe durum)eller speltkerner 

1 bladselleri400 g svampe150 g persillerod1 lille spidskål1 aubergine1 squash

 

Fisk: Mejerivarer: Frost: 400 g kulmulefilet  175 g revet ost, 6% 

400 g rodfrugter i terninger(alternativt friske)

Frugt:     100 g hind- eller blåbær1 øko appelsin1 rød grapefrugt1 granatæble