Annonce
Forkølelse
Sundhed

6 råd til at undgå forkølelse

Er du en af dem, der med garanti bliver ramt af forkølelse, når vejret slår om, og vinterkulden sætter ind? Så er du ikke alene. Her er 6 gode råd til at slippe for snuen.

Selv om du sagtens kan blive forkølet hele året, er den kolde årstid den sæson, hvor risikoen for at blive smittet med forkølelse er størst. Desuden betyder vinterens kulde og mørke for mange, at energiniveauet og overskuddet daler.

Så måske er det ikke lige nu, du skal træne op til halvmaraton, gå selvstændig eller rive den der væg ned, så I kan få et stort køkkenalrum. Prøv i stedet, om du kan sænke tempoet en anelse, skrue lidt ned for forventningspresset og bare give dig selv lov til at gøre lidt mere af det, der giver dig god energi. 

Din krop og dit immunforsvar vil elske dig for det, for når du er i balance, er risikoen for at blive fanget af en grum forkølelse langt mindre. Det er nemlig ofte, når vi er ekstra belastede, har lidt for travlt, er trætte og udmattede, at forkølelsen rammer os.

6 gode råd til en forkølelsesfri vinter

1. Klæd dig godt på

Undgå at blive kold og få træk – også selv om det betyder, at du en overgang må lægge den cool overgangsjakke på hylden og i stedet trække i den store dynejakke. 

2. Sørg for at få sovet nok

Kroppen har brug for ekstra hvile i vinterhalvåret, så giv dig selv lov til at sove lidt længere i weekenden og gå lidt før i seng om aftenen. 

3. Skru ned for aftalerne og forpligtelser 

Prøv, om du kan begrænse mængden af aftaler. For når du har for travlt, belaster du dig selv og dit immunforsvar, og det øger risikoen for at fange en forkølelse. 

4. Vask hænder

Vær ekstra opmærksom på at få vasket hænder grundigt. Så mindsker du risikoen for at blive smittet med årstidens forkølelser i hjemmet, på arbejdet, i daginstitutionen osv.

5. Spis varieret

Sørg for at få fyldt kroppens vitamin- og mineraldepoter godt op til vinter ved at spise varieret og få masser af grønt. Så får din krop de bedste forudsætninger for at bekæmpe en eventuel forkølelse.   

6. Forebyg med Echinaforce

Sæt ind med immunforsvarsstyrkende dråber i perioder, hvor du er træt, belastet eller udmattet, eller når forkølelserne raser i din omgangskreds.  

Om Echinaforce

Hvis dit immunforsvar har brug for lidt ekstra kærlighed, kan du få en ekstra håndsrækning i form af Echinaforce, som er et naturlægemiddel til lindring af lette forkølelsessymptomer. Du kan faktisk komme forkølelsen i forkøbet, hvis du sætter ind i tide og bruger Echinaforce forebyggende. Echinaforce er nemlig baseret på udtræk af friske Echinaceaplanter, der styrker immunforsvaret og øger kroppens modstandskraft over for forkølelse. På den måde kan du undgå forkølelse og nyde hverdagens stjernestunder fuldt ud med både energi og overskud.

Læs mere om Echinaforce her

Echinaforce

Pligttekst

Echinaforce® Orale dråber (udtræk af Purpur solhat), pakningsstørrelser 50 ml / 100 ml / 2×100 ml. Læs omhyggeligt indlægssedlen. Indikationer: Naturlæge­middel til brug ved lindring af lettere forkølelsessymptomer. Styrker kroppens immunforsvar og øger derved modstandskraften overfor forkølelse. Dosering: Voksne: 30 dråber i et glas vand 3-5 gange dagligt i højst 8 uger. Må kun efter aftale med læge anvendes til gravide, ammende eller børn under 12 år. Særlige advarsler og forsigtighedsregler inden brugen: Bør ikke bruges sammenhængende i mere end 8 uger af gangen. Kontakt læge ved forværring af symptomer eller høj feber. Allergiske patienter skal kontakte lægen inden brug. Præparatet indeholder ethanol (65 % Vol.) og må derfor ikke anvendes hvis du er i behandling med antabus eller metronidazol (mod betændelse). Kontraindikationer: Overfølsomhed over for planter af kurvblomstfamilien (f.eks. krysantemum eller bynke). Tuberkulose, leukæmi, bindevævssygdomme og andre autoimmune sygdomme. Dissemineret sklerose. HIV-infektion, anden immundefekt eller immunosupression. Sygdomme relateret til hvide blodlegemer. Bivirkninger: Ingen almindelige bivirkninger er registreret.

Læs mere om: