Mode

Marc Jacobs er ny kreativ direktør for Coca-Cola Light

6. februar 2013
af Charlotte Hallbæck
Foto: PR
Fra marts bliver det sjovt at købe Coca-Cola Light; det multinationale selskab har nemlig annonceret, at Marc Jacobs er hyret som kreativ chef i 2013

De små Coca-Cola Light flasker har fået endnu et kendt ansigt som kreativ chef. Det er nemlig blevet besluttet at den amerikanske designer Marc Jacobs (som udover at have sit eget mærke Marc Jacobs også er manden bag Louis Vuitton's succes) bliver kreativ direktør for Coca-Cola Light i 2013.Og det er et ærefuldt hverv, designeren tager op, for foregående års designere tæller designikoner som Jean Paul Gaultier, Manolo Blahnik og Karl Lagerfeld.

En hyldest til kvindelighedenDen nye limited edition-kollektion, som Marc Jacobs står bag, får titlen 'Sparkling together with Marc Jacobs' og er opstået i anledning af Coca-Cola Lights 30 års jubilæum. De tre designs, der afsløres senere på året, er derfor inspireret af de sidste tre årtier og er Marc Jacobs' hyldest til kvindeligheden gennem 80'erne, 90'erne og 00'erne.

- Jeg føler mig virkelig privilegeret over at være den nye kreative direktør for Coca-Cola light og over få lov til at sætte mit personlige aftryk på 30-års jubilæet. Coca-Cola light er et ikon, og jeg elsker ikoner, siger Marc Jacobs.

Læs også: 7 danske designere du bør kendeFor at fejre afsløringen har Coca-Cola light lanceret en sjov kortfilm, der indeholder en meget afklædt Marc Jacobs, der hylder de legendariske Coca-Cola light 'Hunk' reklamer fra 1990'erne.SE FILMEN HER>>

Den nye Coca-Cola light 'Sparkling together with Marc Jacobs' limited-edition kollektion kan købes i udvalgte butikker fra marts 2013.

Læs også: CPH Fashion Week - de største trends til efteråret