Adidas og Gucci
Mode

Adidas og Gucci lancerer paraply til 7.000 kroner – men den har ét stort minus. Og det er ikke prisen

24. maj 2022
Af Sebastian Myrup Hansen
Foto: Gucci, PR
En paraply lavet i samarbejde mellem Adidas og Gucci er både dyr og ubrugelig, hvis den skal beskytte mod regnen

Der bliver ofte fulgt nøje med i modeverden, når to store tøjmærker indgår et samarbejde og laver fælles produkter. 

Adidas' og Guccis samarbejde er ingen undtagelse. Det kendte sportsmærke og det italienske designerbrand er gået sammen og har lavet et hav af forskellige tøjprodukter.  

Men særligt et af produkterne har fået opmærksomhed, skriver BBC

Der er tale en paraply, de to mærker har samarbejdet om. 

Dyr og ubrugelig 

Paraplyen ligner en standard paraply med håndtag, et langt skaft, der munder ud i en stof- eller plastikskærm her med et mønster med Adidas' logo over det hele og med den velkendte grønne og røde Gucci-stribe rundt i kanten.  

Men her stopper al lighed med en almindelig paraply også. 

For hvor paraplyen normalt beskytter mod regn, så man undgår at blive våd, så har de to tøjmærkers samarbejde ikke tænkt på den smarte feature til deres paraply. 

I stedet kan man for lidt over 7000 kroner få en paraply, der beskytter mod solen. 

For som der står på hjemmesiden, hvor man kan købe paraplyen, så beskytter den altså ikke mod regn. 

Det har affødt en del kritik. 

"Du havde et job" 

En bruger på det kinesiske, sociale medie Weibo kalder det et "meget stort, men ligegyldigt fashion statement". 

Også på Twitter har paraplyen fået en del opmærksomhed. 

"ET job", skriver en bruger med hentydning til, at designerne havde et job at udføre. 

En talsperson for Gucci har udtalt, at paraplyen "ikke er anbefalet til brug som en hverdagsparaply". 

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Den skal mere ses som "et godt samlerobjekt, der er egnet som hverdagstilbehør". 

Hvis man synes, at paraplyen er et must have, så kan man skrive sig på en venteliste på Guccis hjemmesiden, hvor den bliver tilgængelig fra den 7. juni. 

Artiklen blev første gang bragt på Se og Hør. Dette er en redigeret version.