Makeup

Årets skønneste tendenser - ifølge skønhedseksperterne

af Redaktionen 30. april 2013
Danish Beauty Award 2013 er lige om hjørnet, faktisk allerede i dag. Dommerpanellet har fundet frem til de største tendenser, der er at finde blandt årets tilmeldte produkter, som kan vinde den prestigefyldte DBA-pris for årets produkt i forskellige kategorier

Følg med og find ud af allerede i morgen, hvilke skønhedsprodukter, der bliver 2013 must haves.Især 8 tendenser skiller sig ud:SCIENCE- NON- FICTIONBiohormoner, stamceller og genmodificeret hudpleje. Vi har kun set toppen af beautybjerget, når det gælder crossovers og flirten mellem den medicinske verden og skønhedensuniverset. Alkymist - det næsten kemiske laboratorium med ampuller, metaller, lab glas og spatler.HUDLØSHED/NUDITYMegatrenden 'transparency' går skridtet videre, hvor det nu handler om at turde klæde sig helt af. Cyberspace er en offentlig gabestok, der gør, at ingen kan (eller bør) gemme sig. Vil vi dermed også se mere af den ucensurerede del af skønhedspakken. Parallelt stilles der større krav om performance - at love mere end der kan holdes eller ikke levere det lovede spredes som løbeild i den offentlige gabestok på de sociale medier.BB cream har fået en lillesøster - CC cream - læs mere herFOCAL POINT/SPECIALISTProdukter, der fokuserer på bestemte områder af kroppen, og som understreger hele specialiseringstendensen. Behandlinger af specifikke områder som bryn, vipper, hårtab, mave og baller ført ud i livet med bl.a. patches og plastre.QUICK FIXTing skal (stadig) gå hurtigt. Derfor bliver BB-cremerne til CC-cremer og hverken to-i-et eller fem-i-et kan slås af beautybanen. Speed, effektivitet og nemhed holder.PATRIOT ACTNår verden bliver mindre og mere ensartet med utallige kædekoncepter, opsøger vi forskelligheden og fejrer forskellige nationaliteters stoltheder. At fejre det nationale handler om at spotte lokale perler. Tendensen handler om produkternes geografiske oprindelse, men også om hvor ingredienser og råvarer kommer fra og er blevet til. Norden fører an som hot spot.DRAMA QUEEN - CONFETTIEn typisk krisetendens er et behov for farve, humor, drama, begejstring og glæde. Vi ser det i form af de dramatiske farver til læberne, men også zebracovers og andre emballager og produktnavne med et humoristisk tvist og dramatiske ikke-diskrete dufte.NEW NATURALDet naturlige og økologiske er blevet sejere i designet. Duftene er forbedrede og knapt så "hø-agtige". Velkommen til en topmoderne naturlighedsbølge, der både er stram og delikat, og farvel til ubleget bølgepap.DEEP BEAUTY & PATIENCEDeep beauty handler om, at ting tager tid - og accepten heraf. Derfor ser vi 30-dages kure side om side med anbefalingerne om søvn, luft, motion og hudkærlig mad. Sammensmeltning af sundheds- og skønhedsprodukter fører an med nutricosmetics.Se årets største tendenser inden for mode, skønhed, sundhed og boligDanish Beauty Award dommerpanel:Pernille Aalund; Innovationsdirektør i AllerNina H. Kluge; Ansvarshavende redaktør på og ejer af Fagbladet KosmetikMette Bundgaard; Skønhedsredaktør på magasinet LivEva Steensig; Sociolog og stifter af Lighthouse CPH A/SAnette Kristine Poulsen; Beauty-bloggerAnne Pedersen; Skønhedsredaktør på magasinet ELLESara Rostrup; Skønhedsredaktør på EurowomanSøren Hedegaard; Internationalt anerkendt frisør og makeupartistChristian Stadil; Bestyrelsesformand for og medejer af HummelJørgen Esmann; HudlægeHelle Husted; Indkøbschef i MatasAnne-Dorte Mathiesen; Formand for Danish Beauty Award