Hår

Frisør til kunder: Det her skal du (ikke) gøre til næste frisørbesøg

2. maj 2022
af Aino Oxblod, Redaktionen
Foto: Giphy, Shutterstock
Frisør Laci Ray fortæller i en række videoer, hvordan du som kunde kan gøre et frisørbesøg bedre for dig selv – og frisøren.

Som kunde besøger du måske kun frisøren en gang hver tredje måned, men frisøren bruger al sin tid på at imødekomme kunders ønsker i forhold til klipning, farvning og styling.

Som i alle andre erhverv er der irritationsmomenter, og nu afslører frisør Laci Ray i en række TikTok-videoer, hvad hendes kunder gør, som irriterer hende.

Og så kommer hun med gode råd til, hvad du som frisørkunde kan gøre for at få den bedste oplevelse.

Videoerne hedder "Things you do wrong as a costumer", og her kommer Laci Ray ind på de situationer, hvor frisør og kunde går skævt af hinanden.

Det sker blandt andet, hvis du som kunde har meget travlt.

– Det tager tid at ordne hår, og det er en krævende proces. Det er meget stressende for frisøren, hvis du har travlt. Jeg vil anbefale, at du ringer til frisøren før dit besøg for at høre, hvor lang tid behandlingen vil tage. Så kan du være mere forberedt.

Frisør tiktok kommentarer

Vi bliver lidt i samme kategori, for frisørbesøget bliver heller ikke optimalt, hvis du kommer for sent.

Så får du netop ikke den gode behandling, du betaler for, understreger Laci Ray.

Laci Ray oplever, at det er blevet ret almindeligt, at kunder tror, at de ved lige så meget eller måske endda mere om hår end frisøren selv.

– Jeg forstår godt, at du måske ved en del, fordi der er YouTube, TikTok og frisører som Brad Mondo, der laver videoer om hjemmeklipning. Så du ved måske mere om branchen i dag, siger Laci Ray i en video.

Du kan se videoerne her:

"Vær ærlig"

Laci Ray vil gerne opfordre til, at du som kunde er ærlig om, hvad du virkelig synes om dit hår efter behandlingen.

Også når du ikke er tilfreds med farvningen eller klipningen.

– Jeg vil meget hellere have, at mine kunder fortæller mig med det samme, at de er utilfredse med resultatet, frem for at de forlader salonen og er ulykkelige.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

– Den eneste måde, din frisør kan lære dig at bedre at kende, er gennem kommunikation.

Denne artikel blev første gang udgivet hos femina.se. Dette er en redigeret version.