madplan
Aftensmad

Madplan: Tærte, suppe og lasagne

af Camilla Biesbjerg Markussen 26. september 2019
Foto: Betina Hastoft
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have grov spinattærte med laks og pinjekerner, ærtesuppe med bacon og ærteskud og klassisk lasagne med blandet grøn salat. Få alle opskrifterne og en indkøbsliste her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med feminas madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem.

Gør hverdagen lettere med en madplan – se flere madplaner her

Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. Få 5 nemme opskrifter her

Mandag: Kylling i karry med æble og spidskålssalat - Få opskriften her

Tirsdag: Grov spinattærte med laks og pinjekerner - Få opskriften her

Onsdag: One pot-pasta med tomater, chorizo og basilikum - Få opskriften her

Torsdag: Ærtesuppe med bacon og ærteskud - Få opskriften her

Fredag: Klassisk lasagne med blandet grøn salat - Få opskriften her

 

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

KØD OG FISK: 500 g hakket oksekød  300 g bacon i skiver 100 g tørret chorizo 200 g fersk laksefilet   FRUGT OG GRØNT: 4 løg 3 fed hvidløg ½ skalotteløg  300 g frisk spinat 3 gulerødder ½ squash 3 stilke bladselleri 200 g blandet salat 250 g cherrytomater 1 usprøjtet citron 2 potter frisk basilikum 1 potte ærteskud 1 potte dild 1 potte frisk kørvel  
  FERSKVARER OG KOLONIAL:  4 dl mælk 15 g smør 75 g mascarpone ½ dl piskefløde 1 dl cremefraiche 18 % 200 g hytteost 125 g friskrevet parmesan 3 æg 250 g friske lasagneplader 400 g tørret pasta, f.eks. tagliatelle 3 dåser hakkede tomater 70 g koncentreret tomatpuré 2 spsk. hakkede soltørrede tomater i olie 1¼ l hønsebouillon 6½ dl grøntsagsbouillon  1 dl rødvin 3 spsk. rødvinseddike 60 g pinjekerner 100 g grahamsmel 50 g havregryn 50 g hvedemel 1 godt brød 500 g ærter fra frost ½ tsk. stødt muskatnød   DU SKAL OGSÅ BRUGE:  Salt og peber Olie til stegning 1 tsk. tørret oregano 1½ tsk. sukker ½ tsk. tørrede chiliflager 2 tsk. tørret rosmarin 1 tsk. dijonsennep