madplan
Aftensmad

Madplan: Fish'n'chips, nachos og mørbrad

af Emma Martiny 10. maj 2017
Foto: Nina Malling,skovdalnordic.com
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have fish’n’chips med quinoa-panering og tatarsauce, nachos af søde kartofler med kylling, majs og lyn-salsa og mørbrad-satay med peanutbuttersauce og agurkesalat. Få alle opskrifterne her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med feminas madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem.

Gør hverdagen lettere med en madplan – se flere madplaner her

 

feminas madplan i denne uge byder på

Mandag: Paneer curry – Få opskriften her

Tirsdag: Fish’n’chips med quinoa-panering og tatarsauce – Få opskriften her

Onsdag: Nachos af søde kartofler med kylling, majs og lyn-salsa – Få opskriften her

Torsdag: Krydrede kikærter i tomat med pocherede æg – Få opskriften her

Fredag: Mørbrad-satay med peanutbuttersauce og agurkesalat – Få opskriften her

 

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

KØD OG FISK 1 svinemørbrad 500 g kyllingebrystfilet 400 g torskefilet   FRUGT OG GRØNTSAGER 3 løg 1 stort rødløg 1 hvidløg 1 frisk rød chili 4 bagekartofler 750 g søde kartofler 100 g frisk spinat 100 g feldsalat 1 aubergine 2 agurker 3 forårsløg 1-2 avocadoer  100 g cherrytomater 2 røde peberfrugter 1 citron 2 limefrugter 6-10 cm frisk ingefær 3 bundter koriander 1 bundt persille eller purløg 100 g frosne majs   FERSKVARER OG KOLONIAL 1 l sødmælk 750 g græsk yoghurt 10 % 150 g friskrevet cheddar 6 æg 1 dl mayonnaise 140 g tomatpuré  2 dåser hakkede tomater 2 dåser kikærter 2 dåser kokosmælk 1 glas soltørrede tomater i olie 3 spsk. cornichoner 1 lille glas kapers 1 glas rød salsa (f.eks. Tex Mex fra Santa Maria) 4 spsk. peanutbutter 5 tsk. rød karrypasta 500 g jasminris 2 dl quinoa 4 spsk. polenta (majsgryn) 1 pose usaltede cashewnødder (ca. 85 g) 1 dl æblecidereddike eller risvinseddike 2 pakker naanbrød (eller 1 pakke naan og 1 pakke fladbrød)   DU SKAL OGSÅ BRUGE honning smør olivenolie eddike fiskesauce dijonsennep grøntsagsbouillon karry garam masala (indisk blandingskrydderi, f.eks. fra Santa Maria) stødt koriander røget paprika hvidløgspulver stødt spidskommen stødt gurkemeje salt og friskkværnet peber 8 bambusspyd