Selvudvikling

Mental styrke: Tænk dig stærk på 5 minutter (hver dag)

9. oktober 2017
af Christina Bølling og Thora Bruun Makita
Foto: Pantherstock
Når du skal opbygge din mentale styrke, så gælder der de samme regler som med fysisk træning. Gør du det bare en gang imellem, så hjælper det ikke meget, men gør du det hver dag, så vil du kunne tackle dine følelser. Prøv det:

SÅDAN FÅR DU MENTAL STYRKE

  Gør taknemmelighed til en del af din hverdag Hvorfor: Forskning viser, at når du udviser taknemmelighed, så forøger det dit lykkeniveau og reducerer depression.  
  Vær mindful Prøv i stedet at være til stede her og nu, da det er det eneste tidspunkt, du kan forandre dig. Hvorfor: Forskning viser, at det bl.a. vil reducere dit stressniveau, og din indre stemme vil blive mere medfølende. Har du praktiseret mindfulness i en længere periode, vil det også øge din evne til at kunne fokusere.  
  Gør ligesom den person, du gerne vil være Hvorfor: Hvis du f.eks. begynder at opføre dig mere selvsikkert, så bliver du også sikrere på dig selv. Forskning viser, at også andres tiltro til dig vokser.   Kilde: Psychology Today   LÆS OGSÅ: Sådan styrker du dit selvværd