Endelig! Sports Illustrated Swimsuit lancerer badetøjs-linje til kurvede kvinder
foto: Shutterstock og Instagram
Det er altid et tilløbsstykke, når Miami afholder sin Swim Week – og i år blev glæden ekstra stor, da legendariske Sports Illustrated Swimsuit til alles overraskelse – ja, nærmest chok - sendte frodige modeller på catwalken. Dette var for at vise deres kommende ”Sports Illustrated Swim and Active apparel”-linje skabt i samarbejde med RAJ Swim, der lander i handlen i starten af 2018 med størrelser op til 50.
I New York Post kunne man læse, at enkelte tilskuere ligefrem blev rørt til tårer over endelig at se sig selv repræsenteret på en badetøjs-catwalk af ”virkelige” kvinder. De kurvede modeller var alle med i en konkurrence, der kulminerer med, at en vinder bliver kåret og fotograferet til The Swimsuit Issue i februar 2018.
I videoen herunder kan du se en af de skønne modeller fra showet:
LÆS OGSÅ: Uden filter og photoshop: Virkeligheden er bare smuk
En trend, der eksploderer
Men skal ikke kigge langt tilbage, før det var nærmest umuligt at opdrive sexet, detaljeret og forskelligt badetøj – herunder trekantsbikinier - til kvinder, der var over en størrelse 40. Men nu er det en trend, der nærmest eksploderer, lyder det fra bl.a. amerikanske indkøbere. Dels har der været et boom i kropspositive badetøjs-billeder på sociale medier, dels har detailforhandlerne indset, at der er et stort (økonomisk) marked i tøj til plus size kvinder og at efterspørgslen generelt stiger på mere kropsdiversitet. Så ikke bare er det mere socialt ansvarligt og etisk, det er også god marketingsstrategi, da det giver god og positiv omtale at vise kropsforskellighed og -kærlighed, for de sociale medier elsker inklusivitet. Den anden gode nyhed er, at det ligeledes spås, at det er en trend, der er kommet for at blive. Selvfølgelig, var vi lige ved at sige.
Herunder kan du se lidt mere af, hvad der venter i handlen i det nye år: