Kunne ikke kende sig selv på plakat: "Jeg aner ikke, hvem de mennesker er"
Foto: Bax Lindhardt/Warner Bros. Discovery/PR
Det er ikke noget nyt, at de forskellige streaming-sider ikke er bange for at plastre store reklamer og plakater op, når der lanceres nye programmer.
Det samme har Discovery gjort i forbindelse med det nye program "Buch Thorborg", hvor man følger den danske iværksætter Martin Buch Thorborg og konen Jannie Buch Thorborgs første år som hotelejere på Bornholm.
Foto: Warner Bros. Discovery/PR
Plakaten, der hænger på Københavns Hovedbanegård, viser et billedet af ægteparret med to champagneglas i hænderne. Martin Thorborg er iført en hvid skjorte og mørke bukser. Jannie har en beige sæt på.
Billedet skal illustrere det gode liv. Der er bare et problem.
Det ikke er dem, der er på billedet.
Den stor granddanois med en guldkæde om halsen, der også er på billedet, kender parret heller ikke.
– Jeg aner ikke, hvem de mennesker er, det er kun ansigterne, der er os, siger Martin Buch Thorborg til BT.
Han har godt nok en granddanois, men den har aldrig haft en guldkæde på.
Parret er dog ikke utilfredse med, hvordan de ser du på billedet.
– Vi er jo blevet "upgradede". Jeg er for eksempel blevet klart mere bredskuldret – og slankere – og min kone var da også ret godt tilfreds.
Esben Elborne, der er kommunikations- og PR-chef i Warner Bros. Discovery Danmark, fortæller til BT, at der er blevet gjort brug af forskellige greb fra reklameværktøjskassen, men de på pågældende personer har været vidende om de forhold.
Kampagnen skulle hylde forskellige kroppe, men endte med det helt modsatte: “Det er mere end forkert”
Martin Buch Thorborg fortæller, at de ikke kunne blive fotograferet den weekend, som Discovery foreslog. Herefter hørte de ikke mere, før de så plakaten på Københavns Hovedbanegård.
Artiklen blev første gang bragt på Se og Hør. Dette er en redigeret version.