Internettet går i selvsving - ikonisk "Clueless"-karakter genopstår
Foto: Mary Evans/AF Archive/Paramount Pictures
Artiklen blev første gang bragt på Elle. Dette er en redigeret version.
Der er intet som et godt gensyn med dem, der har haft stor betydning på alt fra ikoniske one liners til moderigtige pletskud.
Er der en, der har haft netop det, er det den populære og velhavende high school-elev Cher Horowitz, der i filmen ‘Clueless’ gjorde gule tern og et automatiseret garderobesystem til det, alle ville have.
Og selvom der er gået næsten 30 år siden premieren filmen, så står ‘Clueless’ stadig som en af de mest ikoniske modefilm gennem tiden. Og den shoppelystne Cher, som blev spillet af Alicia Silverstone, står stadig som en fast reference, når det kommer til popkulturelle kult-personer.
Derfor fik det også flere på internettet til at gå i stå for et par dage siden, da et bare 16-sekunders klip viste Silverstone vende tilbage til sin kendte 'Clueless'-karakter komplet i gule tern og sine perfekte lyse lokker med ordene “Don’t bug, your girl is back” - “Fejl ikke, din pige er tilbage”.
Foto: Mary Evans/AF Archive/Paramount
Det korte klip er en teaser for virksomheden Rakutens nye reklame, der er en finans- og betalingstjeneste, der minder om Klarna.
Men det er ikke det sidste, du kommer til at se til Cher i den forbindelse.
Det er tydeligt til sidst i klippet, hvor der henover skærmen ganske kort står “Get a clue” som henvisning filmen, der gjorde Cher til 90’ernes mest moderigtige teenanger og derfor lover, at vi kan forvente meget mere 'Clueless' af reklamen.
Lyder det lige voldsomt nok med en teaser for en reklame, så hænger det sammen med, at reklamen er produceret til Super Bowl, der afholdes i USA søndag den 12. februar 2023 og er en af de mest sete tv-begivenheder i verden.
Udover at være kendt for at hyre verdenskendte popstjerner til at stå underholdningen i halvlegen, som i år bliver leveret af Rihanna, er Super Bowl også kendt for at være platform for nogle af verdens dyreste reklamepladser.
Netop derfor spytter virksomheder som for eksempel Budweiser, Uber og Pepsi også flere hundrede millioner dollars efter en reklamefilm under begivenheden.
Derfor er forventningerne til årets Super Bowl-reklamer også store, og med Cher Horowitz' indtog på årets reklamescene, er der ingen tvivl om, at vores blik vil være rettet ekstra meget mod skærmen for at se, hvordan Cher anno 2023 vil tage sig ud efter næsten 30 år i hi, når den endelige reklamefilm ruller over skærmen i forbindelse med Super Bowl.