Træning og kost

Kvinder afslører deres bedste slanketips

af Oestrogen.dk Slank 24. februar 2011
foto: colourbox
Ekspertråd er gode at have i baghånden - men hvad synes kvinder som dig selv egentlig er den bedste måde at slanke sig på? Få svaret her

Slanketips fra seje kvinder - lad dig inspirere.

1. Hver anden gang jeg er sammen med min veninde, dyrker vi motion sammen. Vi enten træner, løber eller prøver en ny aktivitet. På den måde bliver hverken vores venskab eller motionen kedelig.

2. Jeg bruger kun skumme og minimælk i kaffen. Hvis cafeen eller dem jeg besøger ikke har disse slags mælk, takker jeg hellere nej til kaffen. På den måde sparer jeg unødige kalorier.

3. Jeg går altid til og fra toget - uanset vejret. Det er en 15 minutters gåtur hver vej. På den måde får jeg både frisk luft, motion og smukke omgivelser før og efter arbejdsdagen.

4. Mit motto er: Det der kan jeg godt - jeg har bare ikke lært det endnu.På den måde kaster jeg mig ud i alt fra at cykle op af stejle bakker til at tage 50 armbøjninger.Shop løs her: Masser af snyde-grej i shoppen!

5. Gør som Nike - just do it!Jeg sørger for at komme hurtigt af sted på min løbetur, inden jeg begynder at diskutere med mig selv om vejret eller andet skulle komme i vejen.

6. Jeg dyrker motion, når min datter er til gymnastik. Jeg løber en tur imens og får på den måde motions- mens jeg sparer en barnepige væk.

7. Jeg sørger altid for at have en fyldt frugtskål. På den måde er der altid noget sundt at spise, og jeg undgår sliktrangen.

8. Jeg har en indre konkurrence med mig selv om at løbe hurtigere end min kæreste, når vi løber sammen. Konkurrencen giver mig et kick - jeg yder lidt ekstra og jeg elsker når det lykkes!

9. Jeg pakker altid mine løbesko, når jeg skal på ferie. Efter et par dage får jeg dårlig samvittighed over at have pakket dem og ikke brugt dem og så kommer jeg af sted!

10. Jeg har forbudt mig selv at købe slik og chips. På den måde har jeg det heller ikke i huset. Nu har jeg stort set heller aldrig lyst til det, da jeg har vænnet min krop af med trangen.Læs også: 8 myter om mad

11. Når jeg skal af sted til træning motiverer jeg mig selv med tanken om hvor godt jeg har det bagefter, og hvor hårdt det bliver gangen efter hvis ikke jeg kommer af sted. På den måde får jeg taget mig sammen hver gang.

12. Mit bedste trick er at holde på uret, når der kommer chips på bordet. På den måde sparer man mange kalorier. For vi ved jo alle, at man ikke kan stoppe, når først man er gået i gang.

13. Jeg sørger altid for at lave træningsaftaler med andre. På den måde nænner jeg ikke at aflyse og kommer altid af sted.

14. Jeg er rigtig godt til at drikke kaffe, men knap så god til at få drukket vand. Derfor sørger jeg for at drikke et glas vand, hver gang jeg drikker en kop kaffe.

15. Jeg booker altid mine træningsaftaler i min arbejdskalender- på den måde får de lige så høj prioritet som mine arbejdsmøder. Hvilket gør at jeg kommer af sted til træning flere gange om ugen.

16. Jeg hænger dagens, ugens eller månedens budskab op på mit køleskab. Et budskab kan fx være "hold fast", som er en reminder om at holde fast i de gode initiativer, så de kan blive til vaner. Budskabet er hele tiden synligt og på den måde allerede virkeliggjort i stedet for at blive ved en tanke.

17. Vi køber konsekvent kun sodavand når der er fødselsdag i familien eller når vi skal have gæster. På den måde bliver man aldrig fristet, til at kaste sig over den sukkerholdige drik.

18. Jeg venter altid lige 5 minutter inden jeg kaster mig over noget usundt. Jeg bruger de 5 minutter på at tænke over om jeg har behov for slik eller kage. Det ender oftest med at svaret bliver nej.Læs også: Vinterløb - så meget forbrænder du

19. Hver gang jeg har trænet smider jeg 20 kr. i min sparegris. På den måde er træningen en motivation til at få sparet sammen, til de fede sko jeg ønsker mig. Derfor har jeg hverken dårlig samvittighed på økonomi eller træningskontoen.

20. Jeg fylder altid min tallerken halvt op med grøntsager. Derefter må resten af maden deles om den sidste halvdel. På den måde sparer jeg på kulhydrater og fedt og får masser af grøntsager.

21. Jeg tager løbetøj på når jeg står op. På den måde kommer jeg altid ud og løbe- det er jo pinligt ikke at komme af sted, når nu jeg har tøjet på.

22. Jeg har forbudt mig selv at tage bilen, når jeg skal følge min datter til og fra skole. På den måde får jeg hver dag gået 2 km hver vej og får samtidigt kvalitetstid med min datter.

23. Jeg bruger ofte trappeopgangen i min lejlighedsbygning til træning. 10 gange op og ned af trapperne fra 5. sal er fantastisk intervaltræning, og jeg kan samtidigt gøre det mens børnene sover.

24. Jeg har en aftale med en veninde om at jeg hver gang jeg får lyst til noget usundt sender hende en sms. Det får mig til at tænke en ekstra gang, inden jeg propper noget usundt i munden.

25. Jeg har droppet at spise brød om morgenen. I stedet spiser jeg havregrød med frugt, mandler og rosiner. Jeg har bemærket at jeg er mæt i længere tid og får mindre hovedpine.

26. Jeg spiser altid mindst et stykke frugt sammen med min morgenmad, på den måde bliver morgenmaden meget sundere og jeg får nemmere de anbefalede 6 stykker frugt og grønt om dagen.