Træning og kost

5 sunde sager der booster din forbrænding

af Caroline Fibæk 23. april 2012
Foto: Colourbox
Få sat fut i foråret og boostet din forbrænding - her får du 5 super enkle tips

Chili Nye undersøgelser viser, at særlige naturlige plantesubstanser som capsaicin og epigallocatechin gallate påvirker kost-forårsaget stimulering af forbrændingen. Begge stoffer findes naturligt i chili. Stærke krydderier sætter gang i systemet, så du får varmen, og samtidig sætter de gang i den såkaldte kost-inducerede forbrænding - i daglig tale bare forbrænding - så du får brændt kalorier af.Grøn teGrøn te fremmer kalorieforbrændingen, nedsætter det dårlige kolesterol og reducerer fedtdepoter. Forsøg har vist, at grøn te hæmmer enzymet lipase, der nedbryder fedtet i maden, og derfor optages der mindre fedt i kroppen. Grøn te stimulerer også termogenesen (hvilket fremmer kalorieforbrændingen). Grøn te nedsætter hastigheden, og derved optages kulhydrater til blodbanen.5 Sunde hverdagsvanerÆblecidereddikeÆblecidereddike alene giver ikke vægttab, men sammen med en fornuftig kost støtter den vægttabet betydeligt og modvirker bivirkningerne ved en kost, der indeholder færre kalorier, end man forbrænder.Grapefrugt Det har vist sig, at plantekemikalier i grapefrugt kan bidrage til at reducere insulinniveauet i kroppen og dermed mængden af den energi fra måltidet, som omdannes til fedt.Alle vitaminer og mineraler Og så er det vigtigt at få tilført alle essentielle vitaminer, mineraler og fedtstoffer dagligt - specielt hvis du ønsker at tabe dig..4 gode grunde til at spise mere chokolade